וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דואר ישראל רק במקום השלישי: עלייה במספר התלונות שהוגשו לנציבות בשנה האחרונה

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 17:09

מבקר המדינה פרסם את דוח נציב תלונות הציבור השנתי, לפיו בשנת 2021 התקבלו קרוב ל-20 אלף מכתבי תלונה - עלייה של 11% מאשתקד. הגוף שהתקבלו עליו הכי הרבה תלונות הוא משרד התחבורה, בעיקר בסוגיות הקשורות להוצאת תגי נכה. במקום השני נמצא המוסד לביטוח לאומי

דואר ישראל ברחוב בני עקיבא, בני ברק, 10 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מקום שלישי בכמות התלונות שהתקבלו. דואר ישראל/ראובן קסטרו

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן מפרסם היום (שלישי) את דוח נציב תלונות הציבור השנתי. על פי האמור בדוח, בשנת 2021, התקבלו בנציבות תלונות הציבור 19,701 מכתבי תלונה, עלייה ב-11% יותר משנה שעברה. בשנים 2021-2019 חל גידול של 38% במכתבי התלונה שהתקבלו בנציבות.

על פי הדוח, הגוף שהתקבלו בעניינו הכי הרבה תלונות בשנת 2021, הוא משרד התחבורה עם 1,776 תלונות. מדובר בעלייה של 80.5% במספר מכתבי התלונה על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לעומת השנה הקודמת. אחרי משרד התחבורה, המוסד לביטוח לאומי עם 1,503 תלונות ואחריהם חברת דואר ישראל עם 1,022 תלונות.

בין היתר, התקבלו גם תלונות על מס הכנסה, ביניהן של אישה שביקשה החזר - והכספים הועברו לגרוש שלה. מס הכנסה דחה את בקשתה של המתלוננת להעביר את הזיכוי לחשבון הבנק שלה ומסר לה שעליה לבקש את כספי ההחזר מהגרוש. בעקבות התערבות הנציבות, החזר המס הופקד בחשבונה של המתלוננת, ומס הכנסה מסר שביצע ריענון מקצועי לעובדי המחלקה הרלוונטית.

תלונות רבות על משרד התחבורה היו קשורות להוצאת תגי נכה. 325 תלונות על אגף הרישוי שטופלו היו על היחידה לטיפול במוגבלי ניידות. התלונות נסבו על דחיית בקשות לקבלת תג נכה, אי-נימוק ההחלטה על דחייה כאמור או נימוק חלקי או שגוי, קושי בקבלת מענה מהיחידה וקושי בעדכון פרטי הרכב של בעל התג.

ישיבת סיעת העבודה בכנסת, ירושלים 17 בינואר 2022. ראובן קסטרו
שרת התחבורה. מרב מיכאלי/ראובן קסטרו

עוד עולה מהדוח כי חל גידול של 68.5% במספר מכתבי התלונה על רשות האוכלוסין וההגירה בין השנים 2021-2019. בין התלונות על רשות האוכלוסין: אם ניסתה לקבוע תור להנפקת דרכון לשתי בנותיה. היא הצליחה לקבוע תור לאחת מהן, אולם לא נמצא תור נוסף באותו מועד לבת השנייה, ולכן היא נאלצה לקבוע תור לבת השנייה במועד אחר. רק בעקבות פניית הנציבות לרשות האוכלוסין אפשרה הרשות קביעת תור לשתי בנותיה של המתלוננת באותו מועד.

הישג שמתגאים בו בנציבות, הוא קבלת נימוקים לסגירת תיק בכל תחנת משטרה. מתלונן פנה לנציבות לאחר שלא קיבל מהמשטרה את הנימוקים לסגירת התיק נגדו, מכיוון שלא ניגש לתחנה שבה הוגשה התלונה. בעקבות פניית הנציבות תוקנה הבעיה באופן רוחבי.

בשנת 2021 הוגשו 41 תלונות של עובדים שטענו כי הממונים עליהם פגעו בזכויותיהם מאחר שחשפו מעשי שחיתות, לעומת 53 תלונות בשנת 2020. בשנה זו קיבלו שלושה מתלוננים צווי הגנה זמניים ממבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, ניתנו שתי החלטות למתן תוקף להסכמים ושש תלונות שהנושא בא על פתרונו בעקבות התערבות הנציבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
המוסד לביטוח לאומי אשדוד. ראובן קסטרו
המוסד לביטוח לאומי/ראובן קסטרו

נושא נוסף שהנציבות עסקה בו הוא חסימת תושבים ואזרחים בדפים של נבחרי ציבור ברשתות החברתיות. לפי עמדת היועמ"ש, שהוגשה בשנת 2020 במסגרת עתירה נגד ראש העיר גבעתיים שחסם תושב שמתח עליו ביקורת בפייסבוק, "חשבון של איש ציבור נחשב חשבון ציבורי, ועל חשבון כזה יחולו כללי היסוד של המשפט הציבורי, לרבות זכותו של הציבור לחופש ביטוי, ובראש ובראשונה הזכות לבקר את מעשיו של השלטון". הנציבות טיפלה בתלונה של תושב בעיר אחרת, שנחסם מעמוד הפייסבוק של ראש העירייה. בעקבות גישור שיזמה הנציבות, הגיעו הצדדים להבנה וחסימת המתלונן מעמוד הפייסבוק של ראש העיר הוסרה באופן מיידי.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן מסר: "בשנת 2021 נרשם שיא בתלונות על השירותים המתקבלים מרשויות המדינה מאז הוקמה הנציבות. הגופים הממשלתיים חייבים להתנהל כנותני שירות בשוק תחרותי, ולשפר את היחס והשירות שהם נותנים. נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה פועלת לסייע לציבור בכל סוגיה שהם נתקלים בה מול הרשויות. אני קורא לכל מי שנגרם לו עוול על ידי רשויות המדינה להתלונן במשרדנו. חשוב שרשויות המדינה ילמדו מהמקרים המובאים בדוח ויפעלו לתיקון הליקויים".

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה מוטרד ממצאי הדוח החמורים שהוצגו ויפעל בצורה אינטנסיבית לשיפור השירות לציבור, לקידום שינוי מבנה ארגוני במנהל התנועה, שיציב את כלל האזרחיות והאזרחים במרכז. במקביל, פועל המשרד להנגשת עוד ועוד שירותים באופן מקוון כך שכל אחת ואחד יוכל לבצע פעולות שונות בכל זמן ובכל מקום, ללא צורך בהגעה אל סניפי הרישוי ברחבי הארץ.

"בנוגע לתגי חניה לנכה - משרד התחבורה מטפל מדי שנה במאות אלפי בקשות לתגי חניה לנכות ונכים. הבקשות והמסמכים התומכים, נבחנות על ידי רופאות ורופאים מומחים, שתפקידן.ם לקבוע אם המבקש.ת זכאי.ת לתג נכה ואת משך הזכאות. ככלל, משרד התחבורה אינו מתערב בשיקוליהם המקצועיים. בשנה האחרונה פעל המשרד בשיתוף פעולה עם המוסד לביטוח לאומי להקמת ממשק מקוון בין הגופים, שיאפשר לביטוח הלאומי להגדיר זכאים בתג חניה לנכה, ויחסוך לבעלות ובעלי המוגבלות המוכרות והמוכרים על ידי הביטוח הלאומי, את הצורך בהגשת בקשה נוספת נפרדת למשרד התחבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully