וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלו"ז, ממשלת המעבר וההכרעה: הדרך לבחירות 2022

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 2:37

לפי ההערכה, ההצבעה על ההצעה לפיזור הכנסת תעלה למליאה כבר ביום רביעי הקרוב בקריאה טרומית. אחרי שתאושר בקריאה שנייה ושלישית לפיד ייכנס לתפקידו החדש והבחירות ייערכו בתוך 90 ימים. מה תעשה שקד? למי יצטרף סער? ולאן ילך שיקלי?

בווידאו: הצהרת נפתלי בנט ויאיר לפיד על הליכה לבחירות/קונטקט

ההודעה של של ראש הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד הכניסה את המערכת הפוליטית לסחרור. אז וואלה! כאן כדי לעשות סדר בלוחות הזמנים, איך יראה המרוץ ומה יקרה אם שוב לא תהיה הכרעה.

הצעת החוק לפיזור הכנסת תעלה להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב. לאחר מכן, היא תועבר להכנה באחת מוועדות הכנסת לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית. לכנסת יש אפשרות לקדם את ההצבעה לאישור סופי בתוך יממה או לכל היותר שבוע, ולפי שני הצדדים התקווה היא כי הפיזור יתקיים כבר ביום שני, אך הדבר תלוי גם בהסכמות על תאריך הבחירות.

בכל מקרה, אם הכנסת תפוזר באמצעות החוק לפיזור הכנסת, הבחירות יתקיימו בתוך 90 ימים. על פי הערכות, יום ההצבעה ייערך בסוף אוקטובר הקרוב.

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ייכנס לתפקידו כראש ממשלה מיד לאחר אישור החוק לפיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. כניסתו לתפקיד אינה מצריכה הצבעה בכנסת לאור העובדה כי הוא מכהן בתפקיד החליפי.

שגריר ארצות הברית בישראל סיפר לוואלה! כי ביקורו של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן יתקיים כמתוכנן. לפיד יהיה זה שיקבל את פניו של הנשיא, שייפגש גם עם בנט.

איך יראה המרוץ?

הבחירות פותחות מחדש את המרוץ בין גוש נתניהו והחרדים לגוש מרכז שמאל. אחת השאלות העיקריות היא אם גדעון סער ירוץ יחד עם מפלגת ימינה כשבראשה בנט או עם כחול לבן כשבראשה גנץ. שתי האפשרויות נבחנו בתקופה האחרונה.

לחבר הכנסת עמיחי שיקלי, אחד מהגורמים העיקריים לנפילת הממשלה, אין אפשרות להתמודד במפלגה קיימת אלא במפלגה חדשה. ייתכן כי כדי למנוע איבוד קולות - אחת ממפלגות הימין יציעו לו תפקיד שר על חשבונה אם יפרוש מהמרוץ.

שאלה מסקרנת יותר היא אם הזוגיות הפוליטית בין בנט לשקד תימשך גם בבחירות הקרובות או שהשרה תעזוב בעקבות העובדה שראש הממשלה מושך יותר למרכז. האחרונה בחנה בתקופה האחרונה אפשרות להשתלט יחד עם חבר הכנסת ניר אורבך על מפלגת הבית היהודי שתשמש את השניים לחיבורים עם מפלגות נוספות.

מה יקרה אם לא תהיה הכרעה?

אם אחרי ההצבעה בבחירות שוב, כמו במקרי עבר, לא תהיה הכרעה ואף מועמד לא יצליח להרכיב ממשלה, לפיד ימשיך בתפקידו כראש ממשלת המעבר, כפי שעשה נתניהו במשך שלוש מערכות בחירות. עם זאת, הממשלה תהיה מוגבלת והכנסת משותקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully