וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד בוקר בשבי השביתה

נטלי כהן

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 18:03

אחרי שנתיים של סגרים וחוסר ודאות, מחיר השביתה הוא מחיר גבוה ובלתי נסבל עבור ההורים והילדים. צריך לחשוב אחרת על דרך לפתור את המצב, במקום לשבות. שינוי לא קורה מיד, אבל צריך להתחיל לפעול. והצעד הראשון יהיה להבין ש"המו"מ התפוצץ" מתפוצץ לנו ההורים בכל יום בבית

בוקר טוב, השביתה שלכם חזרה! כבר כמה ימים שמוסדות החינוך נפתחים רק ב-10 ובאופק, אין מפרש לבן, אבל יש איום על השבתה כללית של מערכת החינוך. בקבוצות הוואטסאפ של ההורים - בילבול, כעס ובעיקר יאוש. שוב ילדים משועממים ומתוסכלים בבית בלי מסגרות? איננו יכולים עוד! אחרי שנתיים של סגרים, למידה מרחוק וחוסר ודאות שערערו לא מעט משפחות, רמת הסבלנות למאבקים על גבם של הילדים וההורים שואפת לאפס. האם יריה באקדח השביתה היא הדרך היחידה לעורר מודעות לבעיית החינוך?

אם תשאלו את רוב ההורים, הם כמובן מעוניינים שהדור הבא יצמח בחממה מותאמת, מקדמת ומחבקת, מטרה שנראית היום כמעט בלתי אפשרית, עם זאת, מחיר של שביתה הוא מחיר גבוה ובלתי נסבל עבורם. אין ספק שמערכת החינוך בישראל צריכה זריקת רענון משמעותית. מחסור חמור באנשי הוראה שגם לא מתוגמלים כראוי, שיטות מיושנות ותקציבים זעומים פוגעים בראש ובראשונה בדור העתיד שלנו.

אז מה עושים במקום לשבות? מכנסים קבינט חירום, ממש כמו זה של הביטחון או של מגיפת הקורונה, ממנים פרויקטור חינוך ומתחילים בתוכנית הבראה למערכת הזו שמשוועת לרפורמות כמו למים. צוות המשימה צריך להיות מורכב מהורים, אנשי הוראה, יועצי אסטרטגיה יצירתיים, פורום של בכירים במשק, ופסיכולוגיים, הרי זוהי משימה לאומית ובעיה לאומית פותרים בקשב ובנחישות.

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
אחרי שנתיים של סגרים רמת הסבלנות למאבקים על גבם של הילדים וההורים שואפת לאפס/פלאש 90, דוד כהן

לוועדה הזו, צריכות להיות סמכויות תקציביות. כן כן, לא רק המלצות, אלא גם חלוקה של משאבים מתקציב שינתן ממשרד האוצר. כוח המחץ ימליץ ישירות לראש הממשלה, על צעדים שישפרו את המערכת ויהיה לו מנדט כלכלי להביא לשינוי אמיתי ושורשי של הבעיה. הממשלה, לא משנה מי חבריה ומי מרכיב אותה, חייבת לתעדף את החינוך. זה הבסיס עליו נבנית החברה הישראלית. האם יש הישג גדול יותר מלשפר את עתידם של ילדנו?

המדינה כשלה במתן מענה ושיפור המערכת הכל כך חשובה הזו - והמדינה יכולה לתקן. החל מהחינוך לגיל הרך, שם יש מקום להכשרת מטפלות לפי שיטות מתקדמות יותר ומתן "רשיונות טיפול" למי שמתאים לעבודה עם פעוטות וכלה בהייטקיזציה של מערכת החינוך; הקמת מערך דיגיטלי בבתי הספר, הענקת כלים רגשיים המכינים את התלמידים לאתגרים של העידן הדיגיטלי, תגמול מורים על מצויינות וכמו בכל חברה מצליחה - לדאוג להכשרות משמעותיות למורים בכדי לשפר ביצועים, הלקוחות ירוויחו - אנחנו.

אין צורך להצביע על אשמים ואין פתרונות קסם. שינוי לא קורה מיד, אבל צריך להתחיל לפעול. הצעד הראשון, יהיה להבין שהדרך של "המשא ומתן התפוצץ מול האוצר" מתפוצץ לנו ההורים מאז שאנחנו עצמנו היינו ילדים, בכל ספטמבר וגם, לכל אחד מאיתנו, בכל יום בבית.

הכותבת היא דוברת ואמא לשניים במערכת החינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully