וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיבושים בנמלים: חברות התעופה מתגוננות; איזיג'ט מבטלת אלפי טיסות

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 14:50

חברת הטיסות המוזלות הבריטית הודיעה כי תבטל כ-160 אלף טיסות הקיץ. חברות תעופה גלובליות החליפו מהלומות מילוליות עם ממשלות בכנס של תעשייית התעופה, והאשימו אותן בטיפול לא נכון בקורונה שגרם למשבר בתעשייה

חברת התעופה המוזלת איזיג'ט הודיעה היום כי היא מבטלת אלפי טיסות נוספות הקיץ, לאחר שנמלי התעופה גטוויק בלונדון ובאמסטרדם הפחיתו קיבולת במסגרת המאבק במחסור בעובדים באוויר ועל הקרקע. החברה הבריטית הודיעה כי תטוס ב-90% קיבולת ביולי, אוגוסט וספטמבר, לעומת 97% - מדובר בביטול של כ-160 אלף טיסות.

שדה התעופה גטוויק הודיע ביום שישי כי יגביל טיסות בשל המחסור בעובדים. סכיפול באמסטרדם הטיל מכסה לקיצוץ 16% מהטיסות המתוכננות בעונת השיא. בעיות תפעוליות נרשמות ברחבי אירופה, כולל בפריז או בבריסל. חברות התעופה ונמלי התעופה פיטרו אלפי משרות במהלך המגפה, מה שהותיר אותם לא מוכנות להתחדשות בביקוש לאחר הסרת המגבלות.

כאוס מזוודות בשדה התעופה הית'רו באנגליה. טוויטר, צילום מסך
תקלה במערכת מיון מזוודות בנמל התעופה היתרו בלונדון/צילום מסך, טוויטר

חברות תעופה גלובליות מתחו ביקורת על ממשלות היום (שני) בשל הטיפול "הלא מסודר" שלהן במשבר הקורונה, ודחקו במדינות לא לסגור שוב גבולות באופן נרחב במגפות עתידיות.

"העלות של הניהול הכושל של הממשלות היה משמעותי, הוא הרס כלכלות, שיבש שרשרות אספקה והרס משרות", אמר ווילי וולש, מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA ) בפסגה של תעשיית התעופה.

"היה וירוס אחד אך כל ממשלה המציאה את השיטה שלה", הוא אמר בכנס השנתי. "איך אפשר לחוש ביטחון אל מול תגובה לא מאורגנת ופזיזה של ממשלות?" וולש דיבר בפני יותר ממאה מנהלים של חברות תעופה בקטאר.

שדה התעופה גטוויטק שבלונדון ריק מנוסעים בשל הקורונה - ה-5 למאי 2020. רויטרס, רויטרס
שדה התעופה גטוויק בלונדון/רויטרס, רויטרס

ממשלות ברחבי העולם העניקו סיוע בשווי של יותר מ-200 מיליארד דולר חברות תעופה כדי מנוע פשיטות רגל במהלך המגפה, על פי נתוני חברת הייעוץ Ishka. לדברי וולש, מדיניות מבולבלת של ממשלות החריפה את השיבושים, במיוחד באירופה, כשהטיסות התחדשו שוב.

ממשלת בריטניה מנגד מתחה ביקורת על חברות תעופה בשל העיכובים והביטולים שנרשמים באחרונה, וקראה לתעשייה להימנע ממצב של רישום יתר לטיסות שהיא אינה יכולה להפעיל.

הרוב מאשימים את המחסור בעובדים שמוביל לעיכובים בטיסות ולביטולי טיסות. אלפים פוטרו ברחבי העולם בתעשייה במהלך מגפת הקורונה. חלקם לא שבו לעבודה משום שמצאו עבודה טובה יותר. מנהל חברת התעופה קטאר איירליינס אמר כי "אנשים החלו לעבוד מהבית, וזה הרגל לא טוב".

וולש, לשעבר מנכ"ל בריטיש איירווייז, הגיב ללחצים מצד חברות התעופה כשמתח ביקורת על המנהג להעלות תעריפים בנמלי תעופה כדי לפצות על אובדן הכנסות. נמלי התעופה טוענים כי הביקורת לא הוגנת וקראו לחברות התעופה להתמקד בבעיות שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully