וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבקרים בבריטניה: שביתות ברכבות וברכבת התחתית בלונדון

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 12:08

שביתת הרכבות הגדולה בבריטניה מזה שלושה עשורים צפויה להתחיל היום בערב, ושירותי רכבות ברחבי המדינה צפויים להתבטל במשך מרבית השבוע הקרוב

שביתת הרכבות הגדולה בבריטניה מזה שלושה עשורים צפויה להתחיל היום (שני) בערב, ושירותי רכבות ברחבי המדינה צפויים להתבטל במשך מרבית השבוע הקרוב, כך דיווח היום הגרדיאן.
השביתה הראשונה מתוך שלוש היא של 40 אלף חברי האיגוד RMT (National Union of Rail, Maritime and Transport Workers). היא תחל בחצות ותימשך 24 שעות, ובמסגרתה רק רכבת אחת מתוך חמש תפעל. שירותי הרכבות בצפון ובדרום מערב אנגליה, ויילס וסקוטלנד ייעצרו לחלוטין.

השביתות, שנגרמות בשל סוגיות שכר, רפורמה בתעשיית הרכבות ושינוי בדפוסי הנסיעה של הלקוחות במהלך הקורונה, יגרמו לשישה ימים של שיבושים, כששירותי הרכבות יוגבלו לשעה אחת בלבד, ב-07:30 בבוקר עד 06:30 בערב במסלולים העירוניים והבינעירוניים המרכזיים. בימים אחרים, שירותי הרכבות יצומצמו ויתחילו לפעול מאוחר יותר.

הרכבת התחתית בלונדון. רויטרס, רויטרס
שביתה ברכבת התחתית בלונדון/רויטרס, רויטרס

על פי איגוד RMT, המשרות של אלפי עובדי מפעילת הרכבות נטוורק רייל נמצאות בסכנה, בנוסף לקפאון בשכר במהלך אינפלציה גבוהה. מרבית מפעילות הרכבות הודיעו לנוסעים לנסוע בימי השביתה רק אם הם חייבים. מפעילת הרכבות נורתרן רייל ייעצה לנוסעים לא להשתמש בשירותי רכבות כל השבוע.

איגודי העובדים דורשים להיפגש עם שרים ואומרים כי משרדי האוצר והתחבורה שולטים בחוזים ובשכר. שר התחבורה גרנט שאפס אמר כי "זה מטורף" להגיד שהשמרנים רוצים שאיגודי העובדים ישבתו, לאחר שהלייבור האשימה את הממשלה בעידוד המחאה כדי להעמיק את המחלוקות. לדבריו, השביתות "אינן הכרחיות" והם תוצאה של מנהיגי האיגודים "שרוצים" מלחמה ובעצם "מענישים מיליוני חפים מפשע". השביתות יצאו לפועל ב-21, 23 ו-25 ביוני.

שביתה נפרדת של הרכבת התחתית בלונדון תגרום גם כן לשיבושים בתחבורה בבירת בריטניה ביום שלישי. כעשרת אלפים חברי איגוד RMT ישבתו למשך 24 שעות. איגודים אחרים יצטרפו לשביתות מאוחר יותר הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully