וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על ההתרעות לפיגועים בטורקיה: פגיעה בישראלים תוביל לתגובות עוצמתיות

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 13:38

גנץ התייחס בדיון בוועדת חוץ וביטחון לאיומים על פגיעה איראנית בתיירים ישראלים במדינה ואמר כי פגיעה בהם תוביל את ישראל להפעיל תגובה עוצמתית. "נגיב בכל מקום - גם פיזית וגם דרך מתקפות סייבר"

בווידאו: גנץ מתייחס להתרעות לפיגועים בטורקיה/צילום: ערוץ כנסת

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שני) על ההתרעות לפיגועים בטורקיה כי ישראל הכינה תגובות עוצמתיות "במידה ויהיה צורך להפעיל אותן בכל מיני מקומות". גנץ הוסיף במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת כי "פגיעה באזרחים ישראלים תוביל אותנו להפעלה שלהן. נגיב בכל מקום - פיזי וקיברנטי (מתקפות סייבר)".

בשבוע שעבר העלתה ישראל את אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה מספר 4, שהינה הרמה הגבוהה ביותר, ופרסמה אזהרת מסע חמורה לישראלים הנוסעים למדינה. בצל האיומים דווח כי כוחות הביטחון בטורקיה עצרו לאחרונה סוכנים בשירותה של איראן, שתכננו לבצע פיגועי טרור נגד תיירים ישראלים במדינה.

גנץ במהלך ועדת חוץ וביטחון 20 ביוני 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
גנץ. היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בהצהרה בנושא שמסר שר החוץ יאיר לפיד הוא קרא ל"ישראלים שנמצאים שם - תחזרו בהקדם האפשרי". לפיד ביקש מאזרחי ישראל לא לצאת לנופשים בטורקיה אם לא מדובר בצורך חיוני, לדבריו בעקבות "אירועי השבועות האחרונים בטורקיה ואחרי סדרה של נסיונות לפיגועי טרור איראניים כלפי ישראלים שיצאו לנופש באיסטנבול".

שר החוץ לפיד צפוי לצאת ביום חמישי הקרוב לביקור בזק מדיני בטורקיה. לפיד ייפגש עם מקבילו שר החוץ מבלוט צ'אבושולו, איתו ידון בשיתוף הפעולה בין ישראל לטורקיה לסיכול מתקפות טרור נגד אזרחים ישראלים במדינה.

דיווח ביטחוני נוסף מהמדינה נמסר לפיו ישראל וטורקיה סיכלו לפני כחודש פיגוע של משמרות המהפכה נגד אזרחים ישראלים, ובכיר ישראלי ציין כי הפיגוע היה אמור להתבצע במתווה של חטיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully