וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן אישרה: "חבלה תעשייתית" מכוונת התרחשה במאי בפרצ'ין

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 11:50

ב-26 במאי דווח בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים על הרוג ופצוע ב"תאונת עבודה" במפעל בפרצ'ין שליד טהראן. כעת אישר קצין במשרות המהפכה כי ההרוג הוא אחסאן קאדבייג'י, מהנדס של משרד ההגנה

מפקד במשמרות המהפכה אישר היום (שני) כי אכן קרתה "חבלה תעשייתית" מכוונת בקו ייצור במתקן המחקר במתחם הצבאי פרצ'ין במאי. במתקפה נהרג אחסאן קאדבייג'י, מהנדס של משרד ההגנה, ונפצע אדם נוסף, אמר קצין משמרות המהפכה אימאם חוסיין.

ב-26 במאי דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" על הרוג ופצוע ב"תאונת עבודה" במפעל בפרצ'ין, שליד טהראן, כתוצאה מתקיפה באמצעות מל"ט - על פי דיווח ניו יורק טיימס, שהתבסס על דבריהם של שלושה איראנים המעורים בפרטי המקרה וגורם רשמי אמריקני, המל"ט כוון למתקן צבאי בו נערכים מחקרים לפיתוח רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים.

תצלום לוויין של האתר הצבאי בפרצ'ין, בו לפי החשד אירן מבצעת ניסויים בשלב הסופי של הרכבת הפצצה הגרעינית. 24 באוגוסט 2012. מכון ISIS, AP
האתר הצבאי בפרצ'ין/AP, מכון ISIS

על לפי הדיווח בעיתון המתקפה "התאימה לדפוס של תקיפות ישראליות שהיו בעבר על איראן ולבנון". ישראל לא הגיבה לדיווח.

האירוע התרחש ימים ספורים לאחר ההתנקשות בבכיר במשמרות המהפכה בלב טהראן, שלפי פרסום אמריקני ישראל אישרה כי היא האחראית לו. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי ישראל הודיעה לארצות הברית כי היא האחראית להתנקשות בחסן סיאד חודאי, קצין בכיר בצבא האיראני. בעקבות הפרסום מתחו גורמים במערכת הביטחון ביקורת על ההתנהלות האמריקנים, ואמרו כי "פרסום כזה מסכן את ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully