וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכים לאורבך: באופוזיציה יניחו הצעה לפיזור הכנסת לדיון ביום רביעי הקרוב

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 15:24

ההצעה הונחה על סדר היום של הכנסת בניסיון להלחיץ את אורבך לממש את פרישתו ולהפיל את הממשלה, אך בקואליציה מעריכים שהוא לא יתמוך השבוע בהצעה. לפיד: "כל ח"כ צריך להחליט איפה הוא עומד. מי שלא עומד במתח - שיילך הביתה. אם בליכוד הציעו שיריון לאורבך - זו עבירה"

בווידאו: לפיד מתייחס להצעות הליכוד לאורבך ונתניהו קורא לאורבך להפיל את הממשלה/צילום: ערוץ כנסת

ראשי סיעות האופוזיציה החליטו להניח היום (שני) על סדר היום של הכנסת הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-24, בניסיון להלחיץ את ח"כ ניר אורבך (ימינה) לממש את פרישתו מהקואליציה ולהפיל את הממשלה. ההצעה צפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי, אך באופוזיציה יחליטו אם אכן להעלותה לדיון רק במידה ותהיה ודאות לגבי הרוב המובטח לאישורה. בשלב זה, גורמים בקואליציה מעריכים כי ח"כ אורבך לא יתמוך השבוע בפיזור הכנסת - ולכן באופוזיציה.

בסביבתו של אורבך סירבו להתייחס אך אומרים כי הוא "ממוקד בניסיונות להקמת ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית".

ניר אורבך לאחר פגישתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט, לשכת רה"מ, 12 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
עשוי לדחות את האולטימטום בשבוע נוסף, אורבך/פלאש 90, יונתן זינדל

אורבך הודיע בשבוע שעבר לראש הממשלה נפתלי בנט שהוא כבר לא חלק מהקואליציה אך אמר שבמשך שבוע לא יצביע בעד פיזור הכנסת. בימינה לוחצים עליו לתת עוד זמן למאמצים לייצוב הקואליציה ולהעברת חוק תקנות יו"ש וגורמים במפלגה מעריכים כי הוא עשוי לדחות את מימוש האולטימטום שלו בשבוע נוסף.

אורבך נפגש אתמול עם שרת הפנים איילת שקד ועם בכירים בימינה ובימין החדש, ודן עמם במצב הפוליטי, וכן עם יו"ר יהדות התורה משה גפני, איתו שוחח על הניסיונות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. ואולם, לפי ההערכה הגוברת במערכת הפוליטית, הסיכוי לממשלה חלופית נמוך מאוד, לאור ההתנגדות הנחרצת של אנשי תקווה חדשה להצטרפות לממשלה עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

אורבך טרם הודיע לבנט או לאופוזיציה כיצד הוא מתכוון להצביע אם החוק לפיזור הכנסת יעלה השבוע ולכן רק ביום רביעי יוחלט אם הוא עולה או שימשכו אותו מסדר היום. רק במידה ותהיה התחייבות ברורה מאורבך שיתמוך או ייעדר וכן ודאות לגבי אופן ההצבעה של חברי הרשימה המשותפת האופוזיציה תעלה את החוק להצבעה. אם החוק יעלה להצבעה בקריאה טרומית וייפול, האופוזיציה תהיה מנועה להעלותו שוב להצבעה במשך שנה שלמה.

עוד בוואלה!

בניסיון להרגיע את הרוחות בקואליציה: מיכאלי וביטון נפגשו אחרי שבועות של נתק

לכתבה המלאה

בתוך כך, יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת סיעת יש עתיד לקשיים בקואליציה, וקרא לח"כים "שקשה להם" להתפטר.

"אנחנו לא במאבק רק על הממשלה, אלא על מדינת ישראל, על הערכים שלה, המטרות שלה, אם תהיה פה דמוקרטיה מתוקנת או שביבי ובן גביר יפרקו את הדמוקרטיה הישראלית. ברית של מתונים מול הקיצונים", אמר לפיד. "כל אזרח, כל ח"כ, צריך להחליט איפה הוא עומד במאבק הזה. חייבים להמשיך, להתמודד עם הקושי, ולעשות מה שטוב למדינת ישראל, אם אנחנו לא נגן על הדמוקרטיה הישראלית היא לא תהיה. מי שקשה לו שיילך הביתה. מי שלא עומד במתח, שיתפטר. מי שעובר את המטחנה של מכונת השקרים והרעל של ביבי ובן גביר צריך להיות הראשון שמבין למה אסור להעביר לידיהם את המדינה".

"החוק אוסר להציע שריון לאדם תמורת זה שהוא יצביע נגד הממשלה, זו עבירה על החוק, אלה הצעות עברייניות, אבל הם צריכים לדעת שלא יקרה דבר כזה מבלי שהוא ייחקר", הוסיף לפיד. "נוודא שהוא ייחקר. אני מקווה שניר אורבך יחליט את הדבר הנכון שהממשלה הזו תמשיך לטובת עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully