וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה יכולה לחסוך יותר מרבע מהעלויות העצומות של טיפול בחולי סרטן העור

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 9:45

דוח המתפרסם לרגל שבוע המודעות לסרטן העור - מחלה שהגורם העיקרי לה הוא חשיפה בלתי מבוקרת לשמש - קובע כי פעולות פשוטות כמו העלאת מודעות, חינוך, הסברה והשקעה בהצללה יכולים להציל חיים - וגם לחסוך כ-400 מיליון שקלים בשנה לקופת המדינה. "זו חובתנו ואחריותנו"

בווידאו: מסיבת עיתונאים של ראשי משרד הבריאות ביום המאבק במחלת הסרטן/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי

העלאת המודעות למחלות סרטן העור והגברת אמצעים פשוטים של חינוך, הסברה, והצללה יכולים לחסוך למדינה בכל שנה למעלה מ-400 מיליון שקלים בטיפול מאוחר בחולי סרטן העור - כך עולה מדוח כלכלי שנעשה עבור העמותה הישראלית לסרטן העור, ויוצג היום (שני) בוועדת הבריאות של הכנסת.

בכל חודש מאובחנים כ-1,000 חולים חדשים בסרטן העור ובכל חודש מתים כ-15 בני אדם מהמחלה. נתונים בינלאומיים מלמדים כי 90% ממקרי המלנומה בעולם נגרמים בעקבות חשיפה לא מבוקרת לשמש, כך שסרטן העור היא בין המחלות הבודדות שיש בכוחנו למנוע - לפחות באופן חלקי - עם מודעות נכונה. בשנת 2014 דוח מבקר המדינה כלל המלצות והצעות שיסייעו להתגבר על אתגרי השמש. חלקן יושם, וחלקן עדיין לא.

עינבל כהן תובל. צילום יח"צ,
"מדינת ישראל מוציאה כ-1.184 מיליארד שקלים בשנה על טיפול בחולי מלנומה". כהן תובל/צילום יח"צ

"מדינת ישראל מוציאה היום כ-1.184 מיליארד שקלים בשנה על טיפול בחולי מלנומה בלבד", כך עולה ממחקר שהעריך את הנטל הכלכלי של המחלה על קופת המדינה. מסבירה ענבל כהן תובל, מנכ"לית העמותה הישראלית לסרטן העור.

המחקר נערך עבור העמותה הישראלית לסרטן העור, על ידי ד"ר רועי ברנע, ממכון אסותא לחקר שירותי בריאות בראשות פרופ' שוקי שמר. לדברי, כהן-תובל, המחקר "מלמד שכל חולה במלנומה עולה למדינה כמיליון שקלים בשנה, ואת העלויות הללו ניתן יהיה לחסוך עם אמצעים פשוטים של הצללה, הסברה וחינוך".

המחקר הכלכלי מלמד כי בעזרת צעדים פשוטים שציינו קודם, ניתן לחסוך לקופת המדינה כ-25%-35% מההוצאה השנתית". מוסיפה כהן-תובל. "בהתייחס להצללה, אנחנו מדברים על הצללה במקומות ציבוריים, כגון בתי ספר, גני ילדים, גינות משחק. בהתייחס לחינוך, להנהיג בבתי הספר וגני ילדים, יצאה להפסקות עם כובע וקרם הגנה. יציאה לטיולים ולפעילויות בשעות פחות חמות, עם נתוני קרינה נמוכים יותר, וכן שההסברה הלאומית תכלול גם את מערכת החינוך, כשהמטרה היא שכל ילד ידע ויכיר מגיל צעיר את נזקי השמש וההשפעות של נזקים אלה על העור".

עוד בוואלה!

נמנעים מסרטן העור: עמדות לבדיקה בחינם יוצבו בחופי ישראל

לכתבה המלאה
ח"כ עידית סילמן. דני שם טוב, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
"ישנן פעולות רבות שאפשר לעשות כדי למנוע את המחלה". סילמן/דוברות הכנסת, דני שם טוב, דוברות הכנסת

היום ייערך דיון הראשון בוועדת הבריאות של הכנסת, אותו יזמה יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן, הקורא לקידום תוכנית לאומית לטובת העלאת מודעות ומניעת המחלה. התוכנית מציעה צעדים פשוטים, בתקווה שאלו יובילו לשינוי משמעותי בהיקפי החולים במחלה ובהיקף הכלכלי של הוצאת המדינה בנושא.
"חשוב להדגיש כי בסרטן העור ישנן פעולות רבות, חלקן אפילו פשוטות ביותר, שניתן לעשות על מנת למנוע את המחלה ולגלותה בשלב מוקדם", אומרת ח"כ סילמן. "אנחנו בוועדה נעמוד על יישום אותם צעדים שעלינו כמדינה וכחברה לעשות בכדי למנוע ולצמצמם את התחלואה, בדגש על האבחון הראשוני בקהילה, רצף טיפולי הסברה וחינוך, הקמת מתקני הצללה - ומעבר לכך קידום תכנית לאומית שתכלול ותרכז את כל הצעדים והפעולות שמשרדי הממשלה עושים כל אחד בתחומו לכדי מאמץ מערכתי אחיד".

"זוהי חובתנו ואחריותנו לדאוג לכך שהתוכנית לאומית - שעתידה להציל חיים ולמנוע תחלואה - תצא לדרך, הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully