וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק סעידיאן בהופעה פומבית ראשונה מאז שהצית את עצמו: "אשמיע את קול פצועי צה"ל"

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 8:08

נכה צה"ל שהצית עצמו במחאה על הטיפול בו יום לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל בשנה שעבר, עלה לבמה בכנס שנתי שקיים בית החולים שיבא. סעידיאן הודה לצוות בית החולים על הטיפול, וסרט על שיקומו הוקרן לקהל. נשיא המדינה שנכח באירוע סיפר עליו: "זעקתו חדרה לליבנו"

בווידאו: איציק סעידיאן בהופעה פומבית ראשונה באירוע בביה"ח שיבא תל השומר/צילום: ביני אשכנזי

איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו במחאה על הטיפול בו בשנה שעברה, דיבר הערב (ראשון) לראשונה בפומבי במהלך כינוס שנתי של בית החולים שיבא בתל השומר.

"אני בהחלט הוכחה חיה לכך שהחדשנות מצילה חיים", הוסיף סעידיאן, "אבל בעיקר - היחס החם שקיבלתי מכל האחים והאחיות המסורים והמסורים, מכל מעבדת העור שנתנו את הנשמה שלהם יום ולילה. חשוב לי להגיד ששמתי לי מטרה להמשיך ולהשמיע את קולם של פצועי צה"ל, אמשיך להיות מאחוריהם תמיד". כמו כן, בכנס הודה לצוות שטיפל בו ולבית החולים. "מודה לקב"ה", אמר. בנוסף הוקרן סרטון על השיקום שלו.

בכנס דיבר גם הנשיא יצחק הרצוג, שהגיע עם אישתו מיכל. בתחילת האירוע סיפר כי הוא ואשתו מלווים את סעידיאן זמן רב. "זעקתו חדרה לליבנו", אמר עליו. הוא הודה לבית החולים על הטיפול המסור בחיילי צה"ל, והזכיר תכנית שיקום אותה אישרה הממשלה היום.

איציק סעידיאן במהלך אירוע בביה"ח שיבא. ., אתר רשמי
"מודה לבית החולים ולקב"ה". סעידיאן והרצוג/אתר רשמי, .

סעידיאן בן ה-26 נכווה באורח קשה כשהצית את עצמו מול משרדי מרכז השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, יום לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל בשנה שעברה. רבים הזדעזעו מהאירוע, שבעקבותו החל גל הפגנות של נכי צה"ל. לאחר מכן קידם משרד הביטחון את רפורמת "נפש אחת", שנועדה לשפר את מצבם של נכי צה"ל בכלל ונפגעי פוסט טראומה בפרט.

איציק סעידיאן במהלך אירוע בביה"ח שיבא. ., אתר רשמי
סעידיאן וגנץ, הערב/אתר רשמי, .

בינואר פורסם סרטון של סעידיאן בו הוא נשמע לראשונה בקולו מאז שנפגע. "שלום עם ישראל היקר. רציתי רק להגיד תודה רבה על כל הברכות והאיחולים. אני היום חי ונושם וזז מצליח אפילו קצת לעמוד, בזכותכם", אמר סעידיאן בהקלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully