וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הוא "האיש הנורא ביותר שאתם מכירים" - ולמה הוא לא באמת כזה

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 17:58

ג'וזפ מריה גרסיה שגר סמוך לברצלונה נהפך ל"מם" שזכה ליותר משני מיליארד תוצאות חיפוש בגוגל, לאחר שמאמר סאטירי אמריקני השתמש בתמונה שלו, ללא ידיעתו, תחת הכותרת "האדם הכי נורא שאתם מכירים"

ג'וזפ מריה גרסיה הזדעזע כשגילה יום אחד שלא רק שתמונתו נהפכה לוויראלית, אלא גם שהיא מופיעה במהלך חיפוש בגוגל של המשפט באנגלית "האדם הנורא ביותר שאתם מכירים" (the worst person you know). כיצד קרה שבן ה-42 מעיירה קטנה ליד ברצלונה מצא את עצמו זוכה בתואר המפוקפק ברחבי הרשת?

לפני שמונה שנים התלווה גרסיה לאחיו, צלם מקצועי, במהלך נסיעת עבודה בברצלונה, שבה היה אמור האח לצלם סופר אמריקני. במהלך ההכנות לצילום, ביקש האח מגרסיה להצטלם לפני כן כדי שיוכל לבדוק את התאורה. התמונה של גרסיה היתה כל כך טובה עד כי האחים החליטו להעלות אותה לקטלוג של סוכנות התמונות גטי אימג'ז.

גרסיה אמר כי הוא זוכר במעומעם שב-2018 אחיו סיפר לו שנעשה שימוש בתמונה שלו במאמר של האתר הסאטירי האמריקני "קליקהול" שכותרתו "האדם הכי נורא שאתם מכירים".

בזמנו, גרסיה לא התייחס לדבר, ובלי שהיה מודע לכך, התמונה נהפכה ל"מם" גלובלי. המאמר שבו נעשה שימוש בתמונה שלו היה סיפור קליל על אותו אדם מרגיז בעבודה, שכולנו מכירים, שמדבר רק על פוליטיקה ובטוח שהוא הכי שנון.

גוזפ מריה גרסיה. באדיבות המצולמים
נהפך ל"מם". ג'וזפ מריה גרסיה/באדיבות המצולמים

זמן קצר לאחר תחילת סגר הקורונה בספרד ב-2020, קיבל גרסיה טלפון מאחיו שאמר לו לחפש בגוגל את המשפט "האדם הכי נורא שאתם מכירים". כשעשה זאת, הוא ראה להפתעתו שהתמונה שלו מופיעה. "הפנים שלי, אלא הפנים שלי. מה קורה כאן?" הוא תהה באימה.

לשמחתו של גרסיה, בעיירה מולינס דה ריי, שבה חיים כ-26 אלף איש, לא היו מודעים לפרסום המפוקפק של בן עירם, משום שמעטים בעיירה דוברי אנגלית. עם זאת, ברשת המשפט "האדם הנורא ביותר שאתה מכיר" באנגלית זכה לשני מיליארד תוצאות.

מכבב ברשת. ג'וזפ מריה גרסיה

גרסיה נהנה מהשקט עד שעיתונאי החליט לחשוף את מקום מגוריו בשורה של פוסטים ברשתות החברתיות. מבול של הודעות הגיעו לגרסיה מרחבי העולם, לפני שאחיו החליט להוריד את התמונה מברשת. אך גרסיה לא הצליח להתחמק ללא פגע. "קראתי תגובות שבהן כתוב שיש לי פנים של נאצי שמאמין בעליונות לבנה, או שאני נראה חסר אמפתיה", הוא סיפר לגרדיאן.

כעת גרסיה השלים עם מה שקרה, ובחודשים האחרונים הוא שוקל לנצל את הפרסום שלו ברשת ולמכור חולצות טריקו שעליהן מודפס ה"מם" ה"אדם הנורא ביותר שאתם מכירים". "כיום זה מצחיק אותי", הוא אמר לגרדיאן. "יש עדיין מי ששואל אותי אם באמת לא אכפת לי, אבל זה באמת כבר לא מפריע לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully