וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האיומים לפיגוע באיסטנבול: הרצוג שוחח עם ארדואן

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 16:11

הנשיא הודה לארדואן על המאמצים לסיכול פעולת טרור על אדמת טורקיה, והדגיש כי טרם הוסר האיום, ויש להמשיך במאמץ המשותף לסיכול הטרור. השניים הדגישו את התרומה הגדולה של שיתוף הפעולה לאמון הנבנה בין הממשלות והעמים, והסכימו להמשיך ולפעול באופן זה גם בהמשך

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (ראשון) עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. זאת, ברקע הכוונות שפורסמו לביצוע פיגוע טרור בישראלים השוהים באיסטנבול. בשיחה הודה הרצוג על המאמצים לסיכול פעולת טרור על אדמת טורקיה, והדגיש כי טרם הוסר האיום ויש להמשיך במאמץ המשותף לסיכול הטרור.

בנוסף, השניים הדגישו את התרומה הגדולה של שיתוף הפעולה לאמון הנבנה בין הממשלות והעמים, והסכימו להמשיך ולפעול לטובת השלום והיציבות במרחב באמצעות דו שיח פתוח ורציף.

פגישת הרצוג - ארדואן באנקרה 9 במרץ 2022. רויטרס
פגישת הרצוג וארדואן בטורקיה, במרץ/רויטרס

בשישי האחרון בכירים ישראלים העריכו שאיראן תנסה להוציע לפועל פיגוע באיסטנבול במהלך סוף השבוע. בעקבות זאת מערכת הביטחון שבה והזהירה את הישראלים השוהים שם בעיר, לצאת ממנה. "מי שאין באפשרותו, יש לצמצם פעילות למינימום האפשרי, להסתגר בחדרים, להצניע סממנים ישראלים, ולגלות חשדנות מיוחדת כלפי הצעות כאלה ואחרות", מסרו.

הגורמים ציינו כי חוליות הטרור האיראניות קיבלו פקודה להרוג ישראלים, ולשם כך הם עשויים לעבור בבתי המלון ולא להסתפק בניסיונות לאתר ישראלים לפי שפתם. כוונתם היא לחפש אותם באמצעות דרכונים ישראליים, שהוצגו בכניסה לבתי המלון במסגרת הרישום לקבלת המפתח לחדרים.

כמו כן, במהלך סוף השבוע נחשף שמו של ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, העומד מאחורי האיום הביטחוני בטורקיה - חוסיין טאייב. לפי הדיווחים, טאייב ניסה להוציא בכל מחיר פיגוע נגד ישראלים בטורקיה ובמקומות נוספים בעולם, בין היתר מתוך רצון למנוע את התדרדרות מעמדו בתוך הממסד הביטחוני האיראני, שהתערער נוכח אי הצלחתו למנוע סדרה של אירועים נגד איראנים בתוך איראן וכן בחוסר הצלחתו לפעול נגד ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully