וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה עולה באש בגל חום קיצוני

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 15:14

בשבת הגיעו הטמפרטורות בחלקים מצרפת וספרד ל-42 מעלות צלזיוס. בנוסף, צפויות סופות רעמים. שירות מזג האוויר הלאומי של צרפת, הטמפרטורות ביוני כבר שברו שיאים ב-11 אזורים במדינה. בספרד משתוללות שריפות יער ששרפו כ-90 אלף דונם

בווידאו: שריפות משתוללות בספרד בעקבות גל חום במדינה/צילום: רויטרס

צרפת, ספרד ומדינות אחרות במערב אירופה סובלות מטמפרטורות שוברות שיאים שצפויות להמשיך לעלות, מה שמעורר חששות לגבי שריפות והשפעות אחרות של שינוי האקלים. בשבת הגיעו הטמפרטורות בחלקים מצרפת וספרד ל-42 מעלות צלזיוס. בנוסף, צפויות סופות רעמים בצרפת ומקומות אחרים.

על פי מטיאו פראנס, שירות מזג האוויר הלאומי של צרפת, הטמפרטורות ביוני כבר שברו שיאים ב-11 אזורים במדינה. בצרפת "בתי החולים התמלאו", אמרה שרת הבריאות בריז'יט בורגיניון. בתי הספר נסגרו והילדים התבקשו להישאר בבית. הצלב האדום חילק מים לחסרי בית בטולוז, שם הגיעה הטמפרטורה ל-38 מעלות. במחוז ז'ירונד, שכולל את בורדו, הרשויות אסרו על קיום אירועים בחוץ או האולמות ללא מיזוג. בפריז, הוגבלה מהירות הנסיעה כדי לצמצם את זיהום האוויר.

בספרד משתוללות שריפות יער ששרפו כ-90 אלף דונם בחבל סיירה דה לה קולברה, מאתיים איש נאלצו להתפנות מבתיהם. 3,000 איש פונו מפארק שעשועים במרכז ספרד בשל שריפה סמוכה. צוותי כיבוי אש נחמים גם בשריפות בקטלוניה. ראש הממשלה הספרדי, פדרו סנצ'ז, שיבח את הכבאים "שמסכנים את חייהם" ביום שישי. הטמפרטורות במרבית ספרד היו גבוהות מ-35 מעלות צלזיוס.

כמה ערים בצפון איטליה הכריזו על קיצוב מים וחבל לומברדי הכריז על מצב חירום לאומי על רקע בצורת שיא. גם בבריטניה יום שישי נרשם כיום החם עד כה השנה, והטמפרטורות הגיעו יותר מ-30 מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully