וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מתכוננים לשביתות נרחבות שלא נראו עשורים

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 13:54

שביתות בשירותי הרכבות צפויות בימים שלישי, חמישי ושבת, ובמסגרתן מחצית מרשת הרכבות לא תפעל. איגוד המורים הגדול במדינה איים כי אם לא יקבל הצעת שכר שצמודה יותר לאינפלציה עד יום רביעי, עלולות לפרוץ שביתות בבתי ספר באנגליה בסתיו

גל שביתות בסגנון שנות ה-70 מאיים השבוע לפרוץ ברחבי בריטניה בכל מגזרי השירותים הציבוריים, החל ברכבות. גם המורים ועובדי שירות הבריאות הלאומי (NHS ) מאיימים בצעד דומה בשל דרישתם להעלאות שכר.

על פי הגרדיאן, שביתות בשירותי הרכבות צפויות בימים שלישי, חמישי ושבת, ובמסגרתן מחצית מהרשת לא תפעל. איגוד המורים הגדול במדינה, נשיונל אדוקיישן יוניון (NEU) אמר לאובזרוור כי אם לא יקבל הצעת שכר שצמודה יותר לאינפלציה עד יום רביעי, עלולות לפרוץ שביתות בבתי ספר באנגליה בסתיו.

בנוסף, מיליוני עובדי בריאות יקבלו השבוע את הצעת השכר החדשה, שצפויה להיות נמוכה משמעותית מהאינפלציה, שעומדת כעת בבריטניה על 9.2%. האיגוד הגדול במדינה, יוניזון, שמייצג את עובדי שירות הבריאות, אמר כי הממשלה עומדת בפני שתי אפשרויות - או להציע הצעת שכר גבוהה יותר או לגרום לגל עזיבות המוני של עובדים ושביתות בבתי חולים.

שר התחבורה הבריטי גרנט שאפס. רויטרס
שר התחבורה הבריטי גרנט שאפס/רויטרס

על פי הבנק המרכזי של בריטניה, בנק אוף אינגלנד, האינפלציה במדינה תגיע ל-11% בסתיו - מה שיחריף את משבר יוקרה המחיה. הצעות השכר למורים, עובדי בריאות ומיליונים אחרים צפויות לכלול העלאה של 3%-4%. אתמול (שבת) איגוד המורים NASUWT איים גם כן בשביתה והודיע כי אם דרישות השכר שלו לא ייענו, הוא יחל בשביתה בנובמבר באנגליה, סקוטלנד וויילס.

עוד אתמול, אלפים הגיעו למרכז לונדון כדי לדרוש פעולה ממשלתית בנוגע למשבר יוקר המחיה. חברת טוורק רייל הודיעה אתמול כי הוא מתכנן לחדש שיחות היום עם איגוד RMT לרכבות, תעבורה ימית ותחבורה לגבי השביתה הגדולה ביותר מזה למעלה משלושה עשורים. עם זאת, האיגוד הודיע שהשביתה תצא לפועל כמתוכנן.

שר התחבורה הבריטי גרנט שאפס אמר כי שירותי הרכבות נמצאים על סף שיבוש עצום, שיגרום מצוקה ברחבי המדינה. שנאפס אמר גם כי העובדים "פוגעים בעצמם" באמצעות השביתה שמנהלי האיגודים מניעים אותם לבצע "תחת אמתלת שווא", וכי השביתות "הן הדבר האחרון" שעליהם לעשות.

לקראת השביתה, חברת יורוסטאר ביטלה 41 נסיעות רכבת בחמישי-שבת, מה שמאיים על הנסיעה לצרפת, בלגיה והולנד. הרכבות של גטוויק אקספרס לא יפעלו במהלך השביתה, על פי הדיווחים, אך סאותרן ותיימסלינק יפעילו שירותים מוגבלים. מרבית מפעילות הרכבות מתכננות להפעיל שירותים מצומצמים בימי השביתה .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully