וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בקולומביה: מועמד שמאל נבחר לנשיאות

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 13:30

39 מיליון בעלי זכות הצבעה בחרו בגוסטבו פטרו - לוחם גרילה לשעבר שנלחם באי שוויון. הוא ניצח את רודולפו הרננדס, שידוע כ"טראמפ הקולומביאני" ומעורב בחקירת שחיתות

בווידאו: חגיגות הניצחון של גוסטבו פטרו שנבחר לנשיא קולומביה/צילום: רויטרס

לוחם הגרילה לשעבר, מועמד השמאל, גוסטבו פטרו נבחר הלילה (שני) לנשיא קולומביה. זאת לאחר ש-39 מיליון אזרחים בעלי זכות הצבעה הצביעו בבחירות לנשיאות קולומביה, על מנת לבחור בין לוחם גרילה לשעבר, מועמד השמאל, גוסטבו פטרו, שרוצה ליישם רפורמות חברתיות משמעותיות לאיל הון ימני רודולפו הרננדס, שזכה לכינוי "טראמפ הקולומביאני", שמבטיח להילחם בשחיתות. בסבב הראשון הצביעו 55%.

המועמדים, פטרו, בעבר חבר בארגון המורדים M-19 , והרננדס, שידוע בתור "מלך הטיקטוק", הגיעו לתיקו בסבב הראשון בבחירות. פטרו, לשעבר ראש העיר בוגוטה וכיום סנאטור, התחייב להילחם באי שוויון עם ביטול שכר הלימוד באוניברסיטאות, רפורמות בפנסיה ומסים גבוהים על שטחים שאינם חקלאיים.

ההצעות שלו, בעיקר איסור על פרויקטים חדשים של נפט, מדאיגים חלק מהמשקיעים אף שהבטיח לכבד את החוזים הקיימים. פטרו הוא הנשיא השמאלני הראשון, וחלק משורה של מנהיגים פרוגרסיביים שנבחרו בשנים האחרונות באמריקה הלטינית.

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, בירך הלילה (שני) את גוסטבו פטרו על זכייתו בנשיאות קולומביה. "אנחנו מצפים לעבוד איתך כדי לחזק עוד יותר את מערכת היחסים בין ארצות הברית לקולומביה ולהניע את האומות שלנו לעתיד טוב יותר", אמר בלינקן.

גוסטבו פטרו, קולומביה. AP
איש השמאל, גוסטבו פטרו/AP
רודולפו הרננדס, מועמד בבחירות בקולומביה, 2022. רויטרס
איש הימין. רודולפו הרננדס/רויטרס

הרננדס, ראש העיר בוקרמנגה לשעבר, הפתיע בהישג בסבב הראשון בבחירות. הוא הבטיח לצמצמם את הממשלה ולממן תוכניות חברתיות על ידי עצירת השחיתות. הוא התחייב גם לספק סמים חינם למכורים בניסיון להילחם בסחר בסמים. עם זאת, הוא ובנו נמצאים תחת חקירה בשל שחיתות.

הרננדס ופטרו התחייבו ליישם במלואו את הסכם השלום מ-2016 עם ארגון המורדים FARC ולהמשיך בשיחות עם הארגון הפעיל ELN. בתו של הרננדס יוליאנה נחטפה ונרצחה, לדבריו, על ידי חברי הארגון ב-2004. הארגון מכחיש מעורבות ברצח וגופתה מעולם לא נמצאה.

ללא קשר למנצח בבחירות לנשיאות, קולומביה תשביע את סגנית הנשיא השחורה הראשונה שלה - המועמדת לצד פטרו היא פרנסיה מארקס ושל הרננדס היא מרלן קסטיו -שתיהן שחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully