וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה: "שרון צריך לפזר את מסך העשן"

19.2.2003 / 8:54

במפלגה טוענים כי ראש הממשלה הביע בפגישה עם מצנע נכונות לצעדים מדיניים מרחיקי לכת, אך ביקש שלא לצטט אותו; רמון: אם הוא יצהיר בפומבי על פינוי התנחלויות בעזה, אתמוך במו"מ

במפלגת העבודה טוענים, כי ראש הממשלה, אריאל שרון הביע בפגישתו עם יו"ר העבודה, עמרם מצנע, נכונות לצעדים מדיניים מרחיקי לכת. אחד הנוכחים בפגישה מטעם העבודה, שרשם לפניו פרוטוקול של הדברים שנאמרו בה, טען כי ראש הממשלה אמר שיהיה מוכן להקמת מדינה פלסטינית, הורדת התנחלויות בהסדר קבע ויצירת לוח זמנים לתוכנית מדינית, בתיאום עם ארה"ב, מצרים וירדן. "מעריב" מפרסם הבוקר, כי בתום הדברים הדגיש שרון שדבריו אינם לציטוט, ואם הם יודלפו הם יוכחשו.

ח"כ חיים רמון (העבודה) אמר הבוקר כי "כל הסיפורים האלה הם הדלפות, מסך עשן". בראיון לקול ישראל אמר רמון, כי "צריך לקרות דבר יוצא דופן, כמעט תחיה פוליטית מחדש של שרון כדי שנהיה ביחד עם הליכוד בממשלה". לדבריו, "הדבר המרכזי שהיה בשיחה זה שראש הממשלה דיבר על דברים כאילו מרחיקי לכת, אבל הוא ביקש לשמור אותם בסוד והם היו ברמה מאד מאד עקרונית".

רמון קרא לראש הממשלה "לפזר את מסך העשן, לבוא להתייצב לפני הציבור, להגיד אני החלטתי להוריד התנחלויות בעזה, להעביר מיליארד שקל מההתנחלויות לסדר עדיפויות אחר לשכונות ולעיירות הפיתוח ולבטל את חוק טל... אבל כל הדברים האלה לא נאמרים על ידו, אלא בהדלפות. יש יותר תחושה שיש פה ספין תקשורתי סביב שרון. הרבה אנשים רוצים להאמין שנולד שרון חדש, גם אצלנו בעבודה. אם הוא יצהיר את זה על השולחן, מיד אתמוך במשא ומתן".

השר צחי הנגבי (ליכוד), אמר בתגובה: " אינני יודע מה נאמר בחדרי חדרים, אבל עמדתו של שרון היא עקבית ולא ספין של שבוע או שבועיים. הוא הציג תמיד עמדה המצדדת בפשרות לטובת הקמת ממשלת אחדות". לדבריו, לאחר שהפלסטינים ימלאו שורה ארוכה של צעדים נגד הטרור ויהיה סיכוי להסכם אמיתי "רק ממשלת אחדות תוכל להגיע לכך... כרגע הליכוד מגובש סביב הסכמה על נאומו של בוש....כולנו בעד סיום הכיבוש והגעה להסדר".

אורי שני דיבר על הקמת ממשלה חילונית

כתב "הארץ" יוסי ורטר מוסיף:

במפלגת העבודה טוענים בעקבות פגישת מצנע ושרון, כי ראש הממשלה שידר במפגש מסרים סותרים. גורם בכיר במפלגה הגדיר את דברי שרון כ"ניסיון לבלבל את האויב". לדבריו, ראש הממשלה רמז כי המאחזים הבלתי חוקיים בשטחים יפונו וכי התקציב לא יכלול הטבות להתנחלויות. ואולם, כשמצנע אמר כי ניתן להעביר מיליארדי שקלים מהתקציבים הקיימים בהתנחלויות, הציג מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, תמונה קודרת על המצב בהתנחלויות.

שניים מחברי סיעת העבודה ששוחחו עם מצנע לאחר הפגישה הבינו ממנו דברים שונים לגמרי. אחד מהם טען כי בפגישה היתה התקדמות רבה, וקיים סיכוי רב להקמת ממשלת אחדות. השני טען, לעומת זאת, כי גם לאחר העמדות המתונות שהשמיע שרון בנוגע ל"מפת הדרכים" של בוש ולהקמת מדינה פלסטינית, קיים מרחק רב בין הצדדים – בעיקר ברמת יישום ההצהרות של ראש הממשלה. "אם שרון יהיה מוכן לחתום על כל מה שאמר, אנחנו בפנים. אבל אנחנו מכירים אותו, יש לנו ניסיון, וזה רחוק מלהיות סגור".

גם עניין הקמת ממשלת אחדות חילונית עם הליכוד, העבודה ושינוי הועלה בפגישה בידי יו"ר צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד, אורי שני. בעבודה התקשו להאמין ששרון יסכים לממשלה כזאת, שתגרום לו לתלות במפלגת העבודה. עם זאת, אחד מראשי העבודה טען אתמול, כי גם ללא התקדמות מדינית, המפלגה תתקשה לסרב להצטרפות לממשלה כזאת.

מצנע שידר אתמול מסרים סותרים לכוונים שונים. לאחד מתומכיו אמר כי שרון הפתיע אותו, ומנגד אמר לאנשי עסקים שתמכו בהחלטתו שלא להצטרף לממשלה, כי בפגישה לא נערך מו"מ אמיתי, אלא רק בירור עמדות. יו"ר העבודה עורר אתמול כעס בסיעה, מצד תומכי האחדות ומתנגדיה. חברי סיעה נוספים זעמו על כך שהוא לא עדכן אותם בפרטי הפגישה. מתן וילנאי קרא למצנע "להפסיק את הזיגזגים", ולהקים צוות שינהל מו"מ מסודר עם הליכוד.

שרון ומצנע ייפגשו שוב ביום שישי. ביום ראשון תתכנס לשכת מפלגת העבודה כדי לדון בשינוי ההחלטה שלא להצטרף לממשלת אחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully