וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הסוכנות סיפר שבתו עלתה לתורה בבית כנסת רפורמי, החרדים זועמים: לא ראוי לתפקידו החדש

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 8:54

יומיים אחרי שנכנס לתפקיד סיפר דורון אלמוג בוועידת תנועת הרפורמים כי בתו, שהיום בת 43, עלתה לתואר כשהייתה בת 12 בבית כנסת של התנועה. גורמים חרדים וחרד"לים תקפו את היו"ר החדש ומתחו ביקורת על מינויו. ח"כ משה ארבל: במקום להיות גורם מאחד הוא בחר בפילוג

בווידאו: יומיים אחרי שנבחר לתפקיד, יו"ר הסוכנות נפגש עם הרפורמים ועיצבן את החרדים/מערכת וואלה!

יומיים אחרי שנבחר לתפקיד, יו"ר הסוכנות היהודית החדש האלוף במיל' דורון אלמוג, הופיע בפני משתתפי ועידת התנועה הרפורמית בשפיים, וההתבטאות הראשונה שלו עוררה ביקורת בקרב גורמים חרדים וחרד"לים.

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! אלמוג סיפר לבאי הוועידה, בהם נשיא התנועה הרפורמית בארצות הברית, ריק ג'ייקובס, וחבר הכנסת גלעד קריב, על בתו הבכורה, היום בת 43, שעלתה לתורה בגיל 12 בבית כנסת רפורמי.

"כשהיא הייתה בת 12 והגיעה למצוות היא אמרה אני עולה לתורה", סיפר. "רעייתי ואני לא ידענו יותר מדי על הקהילה או בתי כנסת רפורמיים אבל היא מצאה, גרנו אז בראשון לציון והיא עלתה לתורה והייתה שמחה גדולה. התמונה עם הטלית מהרגע ההוא של ההפטרה תלויה אצלנו בבית".

דורון אלמוג בטקס במלאת 45 שנה למבצע יונתן, מרכז פרס לשלום, 29 ביוני 2021. ראובן קסטרו
נבחר רק לפני יומיים. אלמוג/ראובן קסטרו

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) הגיב לדברים ואמר: "החנופה המהירה והמיותרת של דורון אלמוג לתנועה הרפורמית מעידה שהוא אינו ראוי לתפקידו החדש. לצערי, במקום להיות גורם ממלכתי ומאחד הוא בחר בפילוג".

גם מנכ"ל מרכז ליב"ה, הארגון החרד"לי שמוביל את ההתנגדות למתווה הכותל, אורן הניג הגיב ואמר כי "היום התברר שגם מינויו של יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג נועד לרצות את המיעוט הרפורמי ולכפות על העם כולו עיוות אנטי-מסורתי. אלמוג חשף בוועידת הרפורמים כי הוא ומשפחתו משתייכים לקהילה הרפורמית".

ד"ר יזהר הס, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וממנהיגי התנועה הקונסרבטיבית בישראל: "הגינויים האוטומטיים של גורמים חרדים וחרד"לים לביקור של יו"ר הסוכנות החדש דורון אלמוג בוועידת התנועה הרפורמית מלמדים על בורות, טפשות או למצער רשעות. הסוכנות היהודית היא זרוע הביצוע של התנועה הציונית והיא מייצגת את העם היהודי כולו שמליונים רבים ממנו נמנים על היהדות הרפורמית והיהדות הקונסרבטיבית. מדהים עד כמה מי שמדברים גבוהה-גבוהה על 'כלל ישראל', לא מסוגלים להכיר בעובדה שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי, וזה-זה כלל ישראל".

בשבוע שעבר בחרה ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית בחרה באלמוג ליו"ר הסוכנות הבא של הסוכנות. הארגון התנהל כבר קרוב לשנה ללא יו"ר קבוע, מאז שהיו"ר הקודם יצחק הרצוג נבחר לנשיאות. אלמוג שימש בעבר כאלוף פיקוד הדרום, והקים ומכהן כיו"ר הכפר השיקומי עדי נגב-נחלת ערן, שקרוי על שם בנו ערן, שנפטר בגיל צעיר ממחלת קסטלמן. אלמוג היה בין מדליקי המשואות ב-2006, כאות הוקרה על תרומתו לפיתוח הנגב, והינו חתן פרס ישראל על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully