וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: 23 שנות מאסר לאשמים ברצח תובע בירח הדבש שלו

עודכן לאחרונה: 18.6.2022 / 17:46

מרסלו פצ'י בן ה-45 מפראגווי בילה עם אשתו העיתונאית בחוף הים, כשנהרג על ידי שני חמושים. שעות ספורות לפני הירי, אשתו הודיעה באינסטגרם כי היא בהריון. פצ'י היה חלק ממבצע בינלאומי נגד הברחות סמים והלבנת כספים

ארבעה אנשים שהואשמו ברצח של תובע מפורסם מפרגוואי כשהיה בירח דבש, קיבלו עונש מאסר של 23 שנים בכלא, כך דיווחה היום (שבת) רשת BBC. הנאשמים הודו ברצח של התובע בחוף פרטי בקולומביה.

פצ'י חקר תיקי שחיתות והלבנת כספים במולדתו פרגוואי. הרשויות בקולומביה מאמינות כי ככל הנראה קבוצות פשע מאורגן אירגנו את הרצח.

מרסלו פצ'י בן ה-45 בילה בחודש שעבר עם אשתו העיתונאית בחוף הים באי התיירותי בארו בקאריביים מדרום לעיר קרטחנה, כשנהרג על ידי שני חמושים. שעות ספורות לפני הירי, אשתו של פצ'י, העיתונאית קלאודיה אגילרה, הודיעה באינסטגרם כי היא בהריון.

אגילרה שלא נפצעה בירי, אמרה כי שני גברים התקרבו לזוג ששהה בחוף ים פרטי, לפני שירו בבעלה. לדבריה, הוא לא קיבל לפני כן איומים על חייו. "שני גברים תקפו את מרסלו. אחד מהם יצא מאופנוע הים, ובלי מלה ירה במרסלו פעמיים, פעם אחת בפנים ופעם אחת בגב. הם הגיעו בספינה קטנה, אולי באופנוע ים, האמת שלא ראיתי טוב", היא אמרה לעיתון אל טיימפו.

מרסלו פצ'י ואשתו בירח דבש בקולומביה. אינסטגרם, אתר רשמי
מרסלו פצ'י בירח דבש שבו נרצח/אתר רשמי, אינסטגרם

השופט בעיר קרטחנה אמר כי גזר דין מלא של 47 שנה לכל אחד מארבעת הנאשמים נחתך בחצי כחלק מעסקת טיעון. אדם חמישי שהואשם במעורבות ברצח טען לחפותו, ושישי עדיין לא נתפש, אמרה המשטרה הקולומביאנית.
הרשויות סבורות כי כנופיית פירסט קפיטל קומנד מברזיל, יצואנית גדולה של קוקאין, היתה מעורבת בתיאום הרצח, אך אמרו כי לא הצליחו לזהות את המוח מאחורי התוכנית.

התובע הכללי של קולומביה פנסיסקו ברבוסה אמר לכתבים מוקדם יותר החודש כי האנשים קיבלו כ-500 אלף דולר בעבור הרצח. הוא הוסיף כי הפשע קשור לסחר בינלאומי בסמים ו"טרור קיצוני".

התובע מרסלו פ'צי, קולומביה, פרגוואי. רויטרס
נלחם בפשע המאורגן. התובע מרסלו פצ'י/רויטרס

פצ'י היה חלק מהמבצע הגדול ביותר בהיסטוריה של פראגוואי נגד סחר בקוקאין והלבנת כספים, שנקרא "A Ultranza Py". על פי התקשורת בפראגוואי, המבצע הצליח לפרק רשת של סמים מוברחים מקולומביה ובוליביה דרך פראגוואי לאירופה. פצ'י היה חלק מהצוות הבינלאומי שמוקדם יותר השנה החרים מיליוני דולרים בנכסים ועצר עשרות חשודים.

לשכת הסמים הפדרלית האמריקנית אמרה כי "עבודתו של פצ'י שלחם בפשע המאורגן היא דוגמא לכולנו, במיוחד מאמצים להביא למשפט את מי שהיה מעורב בסחר סמים, הלבנת כספים ושחיתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully