וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ביידן: "מצב הרוח של האמריקנים מאוד מאוד ירוד"

עודכן לאחרונה: 18.6.2022 / 11:41

בראיון נדיר אמר הנשיא כי הוא מבין "מדוע הבוחר הממוצע מבולבל, מוטרד ומודאג" והתייחס גם לשינוי האקלים: "אנשים מסתכלים מסביבם ורואים, 'אלוהים, הכל משתנה'". לגבי אוקראינה אמר ביידן "לא מדובר כאן בהישרדות הפוליטית שלי. מדובר במה שטוב למדינה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודה בראיון כי העם האמריקני נמצא במצב "מאוד מאוד ירוד", לאחר שנתיים של מגפה ופילוג, יוקר מחיה גואה, מלחמה באוקראינה והשפעות הרסניות של שינוי האקלים.

ביידן העניק ראיון נדיר לסוכנות הידיעות AP בחדר הסגלגל ביום חמישי, ובו דיבר על נושאים רבים. "מצב הרוח של אנשים באמת באמת ירוד", הוא אמר לכתב ג'וש בוק, על פי תמלול של הראיון שפורסם בגרדיאן.

ביידן אמר כי עלויות הדלק והמזון הן "מדד ישיר" לתחושות של האנשים לגבי הכלכלה והכיוון שבו נעה האומה. כשהעלויות גואות, כך גם אי שביעות הרצון של אמריקנים רבים. "אני מבין לגמרי מדוע הבוחר הממוצע מבולבל, מוטרד ומודאג", הוא אמר.

יתרה מכך, "יש לנו את הדבר הקטן הזה שנקרא שינוי אקלים ויש לו השלכות עצומות", אמר ביידן והזכיר את השיטפונות יוצאי הדופן שגרמו לסיגרתו של הפארק הלאומי ילוסטון בשבוע שעבר, שיישאר ככל הנראה סוגר עד סוף העונה, על פי דיווח הפארק. "מובן לחלוטין שאנשים מודאגים משום שהם מסתכלים מסביבם ורואים, 'אלוהים אדירים, הכל משתנה'", הוא אמר.

ג'ו ביידן, בוריס ג'ונסון, עמנואל מקרון. רויטרס
מתנגדים לרוסיה. ג'ו ביידן ומנהיגי בריטניה וצרפת/רויטרס

ביידן גם הודה שההתמודדות עם רוסיה באמצעות סנקציות כלכליות וסיוע צבאי בשווי מיליארדי דולרים, גובה מחיר מארצות הברית - ומהנשיאות שלו. "יש מחיר לסיוע לאוקראינה", הוא אמר אך הוסיף כי "החלופה של לא לעשות דבר היתה גרועה יותר".

ביידן אמר כי הסתגרות ובדלנות מצד ארצות הברית היו מציבים את סדר העולם הליברלי בסכנה ופותחים את הדלת לפלישה גדולה יותר לאירופה. התגובה לרוסיה היא גם אזהרה ברורה לסין ולצפון קוריאה, הוא הוסיף.

עם זאת, יש סימנים לכך שהתמיכה של האמריקנים בענישה של רוסיה נחלשת כשמדובר במחיר הכלכלי שהם נאלצים לשלם. "אני נשיא ארצות הברית. לא מדובר כאן בהישרדות הפוליטית שלי. מדובר במה שהכי טוב למדינה".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נואם בוורשה בעת ביקור בפולין, 26 במרץ 2022. רויטרס
מצב רוחו של העם האמריקני ירוד מאד. ג'ו ביידן בביקור בפולין/רויטרס

ביידן התייחס גם לאפשרות כי בית המשפט העליון יהפוך את פיסקת "רו נגד וייד" ההיסטורית מאוחר יותר החודש, ואמר כי יהיו לכך השלכות על הרפובליקנים. ,אפילו אנשים שמתנגדים לזכות להפלה יתקשו מאוד לראות אישה שנאלצת לחצות למדינה אחרת כדי לבצע הפלה ונעצרת", הוא אמר.

הנשיא מתח ביקורת על הרפובליקנים וכינה אותם "MAGA (Make America Great Again)" כלומר, נאמנים לנשיא לשעבר דונלד טראמפ והלאומנות שלו, "למעט 15 רפובליקנים שמרנים מתונים, מסורתיים". הוא כלל את מנהיג המיעוט בסנאט מיץ' מקונל, אף שהדמוקרטים רואים בו נץ.

הוא גם התלוצץ על גילו הצעיר של בוק המראיין כשזה אמר לו ששיערו מאפיר. "לפחות יש לך שיער", אמר ביידן. "הייתי מתפשר על שיער כתום, אם היה לי יותר שיער", הוא התלוצץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully