וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת בחירת הרמטכ"ל: גנץ ישוחח עם שורה של מועמדים לתפקיד

עודכן לאחרונה: 18.6.2022 / 20:25

שר הביטחון, המבקש לקצר את מהלך הבחירה, יזמן הערב את האלוף אייל זמיר. במהלך השבוע ישוחח עם האלוף יואל סטריק ועם האלוף הרצי הלוי, שיש הסבורים שהוא בעל הסיכויים הטובים ביותר. גנץ יתייעץ גם עם שורה של רמטכ"לים ושרי ביטחון לשעבר. לא ברור אם יזמן את נתניהו

בווידאו: שר הביטחון בני גנץ קורא לבחון את הגדרת לה פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור/צילום: ערוץ הכנסת

על רקע סכנת ההתפרקות של הממשלה, וכוונתו של שר הביטחון בני גנץ לקצר את תהליך בחירת הרמטכ"ל ה-23, תתקיים במוצאי שבת פגישה ראשונה עם אחד המועמדים לתפקיד, האלוף אייל זמיר. במהלך הפגישה יציג זמיר את האופן שבו הוא רואה את התוכנית הרב שנתית הבאה של צה"ל. גנץ ישאל את זמיר כיצד הוא רואה את עתיד הצבא מבחינת מתווה השירות, בניין הכוח והאסטרטגיה.

גורמי ביטחון המכירים היטב את זמיר אמרו: "מדובר בקצין צנוע ומקצועי, שעשה את כל התפקידים שלו בהצלחה מרובה. הוא מגיע עם קורות חיים עמוסים ומתעלם מכל רעשי הרקע. לכל מי שמנסה להדביק לו צדדים פוליטיים כאלה ואחרים, חשוב להזכיר שראש הממשלה לשעבר נתניהו רצה מאוד לבחור את האלוף הרצי הלוי כמזכיר הצבאי, למרות שלא היה מועמד כלל לתפקיד. גנץ התנגד ורק אז מונה זמיר למזכיר הצבאי".

גורמי ביטחון הוסיפו: "מי שמכיר את זמיר יודע שהוא יגיע מוכן מאוד, עם אמונה שהוא ראוי לתפקיד הרמטכ"ל ויש לו סיכוי להיבחר".

אייל זמיר בטקס חילופי סגן רמטכ"ל, מחנה רבין, תל אביב, 11 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"יגיע מוכן מאוד". אלוף אייל זמיר בטקס חילופי סגן הרמטכ"ל, יולי 2021/ראובן קסטרו

ביום שלישי ייפגש שר הביטחון בלשכתו עם המועמד השני, האלוף יואל סטריק, שלמרות שלא שימש כסגן רמטכ"ל, נהנה מהערכה רבה ובעל קורות חיים עשירים כפי שנדרש ממועמד לתפקיד. סטריק שימש כראש חטיבת המבצעים, כמפקד פיקוד העורף, כמפקד פיקוד הצפון וכן בתפקיד מטה בולט - מפקד זרועה היבשה, שבמהלך כהונתו הטמיע תוכנית רב שנתית.

ביום רביעי ייפגש גנץ עם האלוף הרצי הלוי, שלדעת רבים כבר הוכתר כרמטכ"ל עוד לפני ההכרזה הרשמית. הלוי לא דילג על שום תפקיד ומסלול, הוא נהנה מחשיפה רבה במערכת הביטחון ובמערכת הפוליטית, לא רק בגלל תפקידי שדה בולטים אלא בעיקר כראש אמ"ן. הוא גם חובש את הכומתה שהצבע שלה הכי קרוב למה שבני גנץ מכיר: אדום.

סוגיה המעוררת לא מעט סקרנות בעניינו של הלוי היא האם שר הביטחון ימנה לראשונה רמטכ"ל דתי שאינו חובש כיפה, אלא על פי הסלנג בצה"ל "כיפה שקופה". הרצי אינו הקצין היחיד בצמרת צה"ל שמוגדר כדתי, אך אינו חובש כיפה בפומבי, בשונה מקצינים אחרים בצמרת הצבא.

שאלה אחרת נוגעת לרשימת האישים שאיתם מתכוון בני גנץ להתייעץ לפני ההכרזה על המינוי. גנץ ידון בנושא עם שורה של רמטכ"לים ושרי ביטחון לשעבר, אך נשאלת השאלה אם הוא יזמן גם את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שנשא גם בתפקיד שר הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully