וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלון תצפית של צה"ל הופל בשטח הרצועה - ונלקח על ידי חמאס

עודכן לאחרונה: 17.6.2022 / 17:07

מכשיר צבאי נפל בשטח עזה ונלקח על ידי פעילי ארגון הטרור, אך אין חשש לדליפת מידע משמעותי. מתחקיר ראשוני עולה כי הבלון נפל בעקבות רוחות חזקות, מה שהביא לנתק הכבל שלו, ולא בגלל ירי פלסטיני. בשל המקרה בצה"ל הוחלט להוריד את כלל בלוני התצפית לאורך הרצועה

פלסטינים מרימים בלון תצפית של צה"ל שנפל בשטח רצועת עזה ונלקח על ידי חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בלון תצפית של צה"ל נפל היום (שישי) בתוך רצועת עזה ונלקח על ידי אנשי חמאס, אך אין חשש לדליפת מידע משמעותי. חיילים ביצעו ירי הרחקה בעקבות תנועות פעילי ארגון הטרור באזור מעבר ארז, והופעלה התרעה באזור. בעקבות המקרה, בצה"ל הוחלט להוריד את כלל בלוני התצפית הממוקמים לאורך רצועת עזה.

מבדיקה ראשונית עולה כי הבלון נפל בגלל רוחות חזקות באזור, שגרמו לנתק הבלון מכבלו, ולא בגלל ירי של הפלסטינים. צה"ל ביצע מספר פעולות לאחר נפילת הבלון, בהן שקילת אפשרות של הכנסת כוח ממונע לעבר האזור כדי לאסוף את הכלי, אך האפשרות ירדה מהפרק במהירות, מאחר והבלון נפל בעומק השטח הפלסטיני.

בינתיים, בצה"ל ממשיכים להיערך לסבב הלחימה הבא מול חמאס שיכלול שלל אמצעי הגנה כחלק מהמכשול שהוקם לאורך גבול הרצועה. כעת, חודשים אחרי שהושלמה בניית המכשול, שכולל גדר בגובה שישה מטרים מעל פני הקרקע, קיר בטון תת-קרקעי עם חיישנים, מכשול ימי ועוד - בפיקוד הדרום טוענים כי הזרוע הצבאית של חמאס ממשיכה לשקם את יכולותיה בניסיון לצלוח את המכשול בסבב הבא.

בלון תצפית של צה"ל הופל בשטח הרצועה עזה - ונלקח על ידי חמאס. ללא, צילום מסך
בלון התצפית שהופל/צילום מסך, ללא

בפיקוד הדרום לא פוסלים אפשרות כי כדי לנסות לחדור בעתיד את מערכי ההגנה של צה"ל, מחבלי חמאס ינסו לחצות את מרחב הגבול עם "בקאי", מצנח ממונע גלגלי, ובנוסף פשיטה של עשרות מחבלים שיתנפלו על הגדר.

"השפעת המבצע, כמו גם הצעדים שננקטו אחריו עוד מורגשים ברצועת עזה, אך המתח גבוה והדריכות נמשכים", אמר מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני, והוסיף כי מחצית מפעילי הטרור במבצע סוכלו על ידי כוחות ההגנה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, הושמדו שתי מנהרות שבאמצעותן תכנן חמאס לחטוף חיילים בנוסף לעוד עשר מנהרות שהותקפו, מאה עמדות נ"ט שהושמדו, 60 יעדים מיוחדים (תצפיות ומפקדות) הושמדו, וסך הכל הותקפו 450 מטרות על ידי כוחות ההגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully