וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיראן: מת קצין בחיל האוויר של משמרות המהפכה

עודכן לאחרונה: 17.6.2022 / 15:48

על פי מודעות אבל שהופצו במדינה, והאב פראמרזיאן מת שלשום, אך נסיבות מותו טרם התבררו. אתר אופזיציה דיווח כי הוא נורה למוות. דרגתו מקבילה לזו של סגן בצה"ל, והוא שירת במערב איראן, באזור שבו הותקף בסיס מל"טים איראני

מודעה על מות קצין בחיל האוויר והטילים של משמרות המהפכה האיראנים בשם והאב פראמרזיאן ב-15 ביוני, המודעה הופצה ברשתות החברתיות. 17 ביוני 2022. לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
מודעת האבל על מותו של הקצין/אתר רשמי, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

על פי מודעות אבל שהופצו היום (שישי) ברחבי איראן, מת שלשום קצין בחיל האוויר והטילים של משמרות המהפכה, אך נסיבות המוות טרם התבררו. והאב פראמרזיאן, שדרגתו מקבילה לסגן בצה"ל, שירת בבסיס במערב איראן, ליד העיר כרמאנשאה, האזור שבו הותקף בסיס מל"טים איראני. לפי אתר אופוזיציה איראני, הקצין נורה למוות.

‏המומחה לרשתות החברתיות באיראן, בני סבטי, אמר כי מותו של הקצין האחרון מתווסף לשורה ארוכה של ארועים בשבועות האחרונים בהם נפגעו קצינים במשמרות המהפכה שעסקו גם הפיתוח טילים וכטב"מים או היו פעילים בכח קדס בסוריה.

כך, מוקדם יותר השבוע דיווחו כלי תקשורת איראניים כי שני אנשי חיל האוויר והחלל של איראן נהרגו בתוך יממה בנסיבות לא טבעיות. הדיווח הראשון עסק באדם בשם עלי קמאני, המשרת בכוח האוויר והחלל של משמרות המהפכה, שנהרג בתאונה. בהמשך, סוכנות הידיעות האיראנית פארס דיווחה כי מוחמד עבדוס, איש מרכז החלל בעיר סמנאן, נהרג בעת מילוי תפקידו. הוא תואר בהודעה כ"שאהיד".

שני החיילים בחיל האוויר האיראני שנהרגו בתוך זמן קצר בנסיבות לא טבעיות - לפי כלי תקשורת פרסית. מתוך טוויטר, אתר רשמי
"לא מתו כתוצאה מתאונת דרכים או מתאונת עבודה"/אתר רשמי, מתוך טוויטר

כמה ימים לאחר מכן דווח כי השניים נהרגו "במשימות" באיראן ולא בתאונת דרכים או בתאונת עבודה. עם זאת, לא צוינה מה הייתה סיבת המוות של השניים, שלפי הדיווחים היו מעורבים בפיתוח נשק עבור חיזבאללה. מותם מתווסף לשורה של פרסומים על מקרי מוות של אנשי צבא ומדענים במדינה.

לפי הדיווח, השניים מתו במסגרת שני מקרים נפרדים, אך גורם ששוחח עם האתר "איראן אינטרנשיונל" האופוזיציוני לא פירט כיצד. מותם היה האחרון בשורה של מקרי מוות של בכירים איראנים, בעוד הנסיבות נותרו לא ברורות. כך לדוגמה, מדען הטילים האיראני, איוב אנתזארי, שנמצא ללא רוח חיים בתחילת חודש יוני, וכלי תקשורת באיראן דיווחו על מותו.

עוד בוואלה!

דיווח: הקצין והמדען שמתו ב"משימות" באיראן - בעלי מעורבים בפיתוח נשק עבור חיזבאללה

לכתבה המלאה
נשיא איראן אברהים ראיסי בפגישתו עם נשיא רוסיה פוטין בקרמלין במוסקבה, רוסיה, 19 ינואר 2022. AP
איים לנקום את דמם של הבכירים. ראיסי/AP

לפני כן דיווחו כלי תקשורת איראניים כי חוסל בכיר במשמרות המהפכה, קולונל חסן סייד חודאי. על פי הדיווחים, אלמונים על אופנוע ירו לעברו חמש פעמים באקדחים עם משתיקי קול ונמלטו. משמרות המהפכה כינו את ההתנקשות "פעולה טרוריסטית נפשעת של גורמים המתנגדים למהפכה וקשורים ליהירות הגלובלית". ישראל הכחישה מעורבות באירוע.

עוד דווח כי חודאי, שדרגתו מקבילה לאל"מ בצה"ל, היה מעורב בפעולות טרור נגד יעדים ישראליים באפריקה ובדרום אמריקה. לאחר החיסול, נשיא איראן איברהים ראיסי הודיע כי הנחה לרדוף אחר המתנקשים, ואיים: "ננקום את דמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully