וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשית טעות רצינית": התחזה למיכאל מור - וניסה לסחוט בכיר במשרד הכלכלה

עודכן לאחרונה: 17.6.2022 / 8:38

כתב אישום הוגש נגד אורן אואנונו, תושב נהריה בן 39, שהתחזה לעבריין המוכר, איים על עובד משרד ממשלתי וניסה לסחוט ממנו 50 אלף שקלים על רקע רומן מהעבר. על פי האישום, טען כי אם הבכיר לא ישלם, "יהיו לזה השלכות חמורות"

בבית משפט השלום בקריות הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד עבריין תושב נהריה, אורן אואנונו בן ה-39, בגין ניסיון לנצל את "המוניטין" של בן עירו, העבריין המוכר מיכאל מור, כדי לסחוט באיומים בכיר במשרד הכלכלה, תושב קיבוץ בצפון. לפי האישום, העבריין דרש 50 אלף שקלים ואיים לחשוף רומן שהיה לבכיר לפני כעשור. מנגד, חקירת המשטרה זיכתה את מיכאל מור מכל קשר לאירוע.

הפרשיה החלה ביום שלישי שעבר, כשאצל עובד המשרד הממשלתי התקבלה שיחת וואטסאפ מטלפון של אואנונו. על פי כתב האישום, בשיחה הופיעה תמונתו של מיכאל מור, המוכר בציבור כגורם בכיר בעולם הפשע. בשיחה טען העבריין בפני הבכיר כי "רוצים להגיע אליו אנשים בקשר לאירוע ישן, שקרה לפני כמה שנים עם בחורה".

עצור אזיקים. ShutterStock
התחזה למיכאל מור/ShutterStock

לאחר מספר דקות, שוב התקשר אליו ואמר לו כי סגר עם האנשים שמעוניינים "להגיע אליו" פיצוי של 50 אלף שקלים. לטענת התביעה, כשהבכיר ציין בפני אואנונו שאין ברשותו סכום כזה, הציע לו הנאשם להעביר באותו הערב כ-15 אלף שקלים. לפליאתו של אואנונו, הגבר הנסחט ביקש להתייעץ עם בת זוגו, שמסתבר כי הייתה עמו ברכב והוא שיתף אותה בכל, כך שלמעשה נטרל בעצם את העוקץ בסחיטה.

אז, על פי כתב האישום, בשיחה הבאה איים עליו אואנונו וטען: "נתתי את המספר שלך לעבד, יצאו אליכם מהמרכז, תסתדרו". אחר כך שלח לבכיר הודעות כמו "הסיפור הזה יאבד כיוון, אתה ילד גדול, יהיו לזה השלכות חמורות, רציתי לעזור שיהיה רק טוב", וכן "הם יצאו אליך, תענה להם, עשית טעות רצינית".

שלושה פצועים באורח אנוש ובינוני בקטטה בחדרה. 11 ביוני 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
ניידת משטרה/אתר רשמי, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

הבכיר התלונן מיד במשטרה, ולמחרת כבר שוטרי תחנת נהריה כבר ערכו חיפוש בביתו של אואנונו, שם נמצאו שני מכשירים ניידים. שוטר שהיה בחיפוש התקשר למספר הטלפון ממנו נשלחו ההודעות ואחד מהמכשירים החל לצלצל.

בחקירתו, טען אואנונו כי ביצע את המיוחס לו כמעשה קונדס, ושמדובר בבן משפחתו והחליט "לצחוק עמו". לאואנונו עבר פלילי עשיר הכולל 11 הרשעות בהן גם גניבות, פריצות, הונאה והתחזות. הוא ריצה עונשי מאסר ממושכים וכבר תלוי ועומד נגדו כתב אישום המייחס לו עוד אירועי גניבה, בהיקף של חצי מיליון שקלים.

בכתב האישום כתבה התביעה כי "באופן מניפולטיבי ובתעוזה רבה, ללא כל סיבה וקשר ישיר עם המתלונן, פנה אליו בדרישת מזומן תוך שדאג לבסס את תחושת הפחד והעצים את האיום במלל ובשימוש בפרטים של אדם שיש בכוחו להטיל מורא כבד בליבו של אדם ולשנות את פני הדברים". עורך הדין שלומי שרון, שמייצג את אואנונו מסר לוואלה!: "נלמד את התיק ונגיב בבית המשפט".

אורן אואנונו מואשם בהתחזות במטרה להונות, בדרישה באיומים של רכוש, ובאיומים. במקביל להגשת כתב האישום מבקשת התובעת עורכת הדין פקד יפעת בוסקילה, את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. סגן הנשיאה, השופט יוסי טורס, עוד ידון בבקשה לגופה, ובינתיים, בהסכמת הסניגור עו"ד שלומי שרון, הוא האריך את המעצר עד החלטה אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • התחזות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully