וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל ג'זירה: זה הקליע שהביא למות העיתונאית בג'נין

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 21:46

רשת החדשות פרסמה תמונות של קליע בטענה כי הוא זה שפגע בשירין אבו עאקלה בחודש שעבר. עוד נטען כי מדובר בכדור חודר שריון בקוטר 5.56 ס"מ שנמצא בשימוש צה"ל. מנגד, לא דווח אם הממצא עצמו הועבר לידי אל ג'זירה ומה מקורו

הכדור שלכאורה פגע בעיתונאית שירין אבו עאקלה - 16 יוני 2022. מתוך שידורי אל ג'זירה, צילום מסך
תמונת הקליע שפרסמה אל ג'זירה/צילום מסך, מתוך שידורי אל ג'זירה

רשת אל ג'זירה פרסמה הערב (חמישי) תמונות של הקליע, שלטענתם, הביא למותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בחודש שעבר. על פי הדיווח, הכדור מסוג חודר שריון בקוטר 5.56 ס"מ, נורה מנשק M4 שבשימוש צה"ל.

בתמונות נראה הקליע כשהוא מעוות, ולטענת אל ג'זירה, עיוות זה נגרם מהחדירה לקסדה של העיתונאית מהפגיעה בראשה. מנגד, הרשת לא דיווחה אם הקליע נמצאה בידיה או מה המקור לתיעוד שלו.

בסוף החודש שעבר פרסמה הרשות הפלסטינית פרסמה את ממצאי התחקיר על מותה של העיתונאית. הרשות האשימה את צה"ל כי ירה בכוונה בכתבת אל ג'זירה, גם כשהיה ברור שמדובר בעיתונאית. עוד נטען כי החיילים ירו בה כשניסתה לברוח מהמקום. עותק של התחקיר הועבר לארצות הברית, לתחנת אל ג'זירה, ולמשפחתה של אבו עאקלה.

עוד טען התובע שהציג את הממצאים כי הקליע נושא מאפיינים שמעידים כי הוא נורה על ידי צלף, וכי השימוש בו לא היה חוקי, משום שהיה חודר שריון. כמו כן, עולה ממצאי החקירה הפלסטינית כי הירי נמשך גם כשניסו לפנות את הכתבת מהזירה. לא היו עימותים עם חמושים", טען התובע. "מקסימום זרקו אבנים - הירי היחיד באזור היה של הצבא".

"לכוח של צה"ל הייתה זווית ראיה ברורה וישירה על המקום שבו עמדו העיתונאים, כולם לבשו וסטים של עיתונאים, וירו לעבר מקום הכינוס ללא אזהרה מוקדמת", נטען בתחקיר הפלסטיני. "יש במקרה מרכיבים של פשע מלחמה". ברשות סירבו להציג את תמונת הקליע בטענה כי "ישראל 'תשחק' איתה, ותנסה לשנות את הסיפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully