וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדווח על כל מקרה חשוד, ולנעול את חדר המלון: המלצות המל"ל לישראלים באיסטנבול

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 21:09

האגף למלחמה בטרור קרא שוב לישראלים באיסטנבול לחזור ארצה, ובמקרה חירום להתקשר לחדר המצב של משרד הביטחון. בנוסף, המל"ל פרסם המלצות נוספות לשוהים בעיר, וביניהן עדכון קרובים בארץ על מיקומכם ומצבכם, ונעילת דלת חדר המלון באופן קבוע

בווידאו: הוחמרה אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה הגבוהה ביותר/צילום: טל אנגלנדר

האגף למלחמה בטרור של המל"ל פרסם הערב (חמישי) המלצות לכללי זהירות לישראלים השוהים באיסטנבול, ובשונה ממקרים קודמים, קרא לדווח על כל חשד או ניסיון פגיעה. במקרה חירום יש להתקשר לחדר המצב של משרד הביטחון, במספר: 972-25303155+.

במקביל, המל"ל ממשיך לקרוא לישראלים לצאת מאיסטנבול, לאור כוונה של גורמי טרור לפגוע בישראלים. כמו כן, פורסמו ההמלצות למי שהחליטו להישאר בעיר, ביניהן, להתעדכן בכל עת באזהרת המסע ובפרסומים מטעם הגורמים הרשמיים.

כמו כן, הומלץ לשמור לכל אורך השהות על קשר עם קרובי משפחה בארץ שיוכלו לסייע באיתורכם במקרה הצורך, בדגש על פרטי המלון, טיולים מתוכננים וטיסות. במידה ואירע מקרה בזמן שהייתכם בחו"ל, עשויים להיות קשיים ביצירת קשר - אנא עדכנו אותם במצבכם.

איסטנבול, טורקיה 14 בונבמבר 2021. יואב איתיאל
איסטנבול/יואב איתיאל

עוד הומלץ להצניע סממנים ישראלים, לרבות פרטי לבוש ואביזרים נלווים. שמרו על פרופיל נמוך והימנעו משהייה במקומות המזוהים כ"ריכוזי ישראלים", כמו מסעדות, בתי מלון ובילוי באתרי תיירות המרכזים אליהם קהל ישראלי.

יש לגלות חשדנות מיוחדת ולהימנע מהצעות אטרקטיביות והזדמנויות עסקיות או תיירותיות שעשויות לשמש לפגיעה בתיירים ישראלים, בדגש על הצעות המתפרסמות ברשתות החברתיות. בנושא התחבורה יש להקפיד על בחירת אמצעי התחבורה, בדגש על מוניות, והיזהרו מנהגים ורכבים המציעים לכם שירותי הסעה באקראי.

הימנעו מכל פרסום ועדכון אודות תכנית הנסיעה שלכם ומיקומכם ברשתות החברתיות, על מנת להקשות על היריב איסוף המידע מרשתות אלו. ממליצים להמתין עם עדכונים אלו לאחר חזרתכם לארץ. במלון יש לגלות עירנות בכל זמן השהייה. בנוסף, הקפידו על נעילת דלת החדר בכל הזמן והימנעו מפתיחתה לגורמים לא מזוהים העשויים להציג עצמם בדרכים שונות. בעת השהייה בלובי ובשטחים הציבוריים של המלון, יש לשים לב לפעילות או אנשים חריגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully