וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית בחרה באלוף במיל' דורון אלמוג כיו"ר הסוכנות

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 18:21

אלמוג נבחר לאחר שנה במהלכה הסוכנות התנהלה ללא יו"ר קבוע, מאז שהיו"ר הקודם הרצוג נבחר לנשיאות. בניגוד לשנים עברו, הממשלה לא הציגה בפני הוועדה מועמד מומלץ משל עצמה, בשל חוסר הסכמה בין ראשיה

ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית בחרה היום (חמישי) באלוף במילואים דורון אלמוג כיו"ר הסוכנות הבא של הסוכנות. הארגון התנהל כבר קרוב לשנה ללא יו"ר קבוע, מאז שהיו"ר הקודם יצחק הרצוג נבחר לנשיאות.

אלמוג שימש בעבר כאלוף פיקוד הדרום, והקים ומכהן כיו"ר הכפר השיקומי עדי נגב-נחלת ערן, שקרוי על שם בנו ערן, שנפטר בגיל צעיר ממחלת קסטלמן. אלמוג היה בין מדליקי המשואות ב-2006, כאות הוקרה על תרומתו לפיתוח הנגב, והינו חתן פרס ישראל על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה ב-2016.

"אני גאה ונרגש על האמון והבחירה", מסר אלמוג לאחר פרסום ההודעה. "אסיר תודה לאנשי הסוכנות ומנהיגיה העושים לילות כימים לחיזוק העם היהודי ומדינת ישראל. בעבודת צוות משותפת נצית להבה וגאווה בעשייתנו למען עתיד של תקווה לדורות הבאים".

דורון אלמוג בטקס במלאת 45 שנה למבצע יונתן, מרכז פרס לשלום, 29 ביוני 2021. ראובן קסטרו
נבחר לאחר שנה שלא היה יו"ר קבוע בסוכנות. אלמוג/ראובן קסטרו

בשנה שחלפה, ועדת הבחירה לראשות הסוכנות, שמורכבת מנציגי ההסתדרות הציונית וראשי הארגונים היהודיים בחו"ל, ראיינה מעל עשרה אנשים לתפקיד, אך במשך חודשים ארוכים לא הצליחה להגיע לקונצנזוס שנדרש סביב מועמד אחד - תשעה מתוך עשרה חברי הוועדה.

בניגוד לשנים עברו, הממשלה לא הציגה בפני הוועדה מועמד מומלץ משל עצמה. השר אלעזר שטרן היה במקור אמור להיות המועמד המוסכם של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, אך באוקטובר אשתקד הוא משך את מועמדותו בעקבות הסערה סביב התבטאויתיו בנוגע לגריסת תלונות על הטרדות מיניות.

מאז, בנט ולפיד לא הצליחו להגיע להסכמה על מועמד אחד: לפיד ניסה לקדם את מועמדותה של רות קלדרון, ח"כית לשעבר ביש עתיד, אך היא לא זכתה לתמיכתו של בנט ולא התקרבה לתמיכה הנדרשת בקרב חברי ועדת הבחירה. בסופו של דבר, ועדת הבחירה לסוכנות התקדמה בשבועות האחרונים באופן עצמאי, ופנתה לבדה למועמדים שעשויים להיות רלוונטיים, וכך הצליחו לגייס רוב סביב מינויו של האלוף במיל אלמוג.

אלעזר שטרן  בישיבת סיעת התנועה, פברואר 2013. יואב דודקביץ'
במקור היה אמור להיות המועמד המוסכם של בנט ולפיד. שטרן/יואב דודקביץ'

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך על היבחרו של אלמוג לתפקיד, ומסר כי הוא "מברך את חברי, אלוף (מיל'), דורון אלמוג, חתן פרס ישראל, על החלטת ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית למנותו לתפקיד יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. זהו תפקיד חשוב מאד בעולם היהודי הפועל לחיבור בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות ובין העולם היהודי למדינתנו; המשפיע על החברה הישראלית, ועל עלייה וקליטה. אני סמוך ובטוח שכישוריו, ניסיונו ויכולותיו יצעידו את הארגון החשוב הזה קדימה. בהצלחה!".

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "שמחתי מאד שדורון אלמוג נבחר להנהיג את הסוכנות היהודית. דורון אלמוג מייצג את כל מה שיפה בישראל. דורון מבטא גבורה צבאית וגבורה אזרחית, אהבה עמוקה לעם ישראל, לארץ, ולבני אדם באשר הם. זו גם הסיבה ששמחתי להיות זה שהעניק לו את פרס ישראל על מפעל חיים".

יו"ר יש עתיד שר החוץ יאיר לפיד בירך גם הוא בטוויטר: "‏מברך את חברי הטוב, אלוף (במיל') דורון אלמוג על בחירתו פה אחד ליו"ר הסוכנות. אדם שתרומתו לחברה הישראלית היא מופת ודוגמה לאהבת הארץ ואהבת אדם באשר הוא אדם. דורון אתה האיש הנכון והראוי, אני בטוח שתמלא את התפקיד בשליחות וגאווה ותביא לקירוב לבבות ואחדות בעם היהודי. בהצלחה!"

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו מסרה כי היא "אנו בתקופה חשובה של זינוק במספר העולים החדשים מרחבי העולם, ואני בטוחה כי דורון יתרום רבות לעולם היהודי וליישום מדיניות העליה והקליטה של הממשלה".

בניין הסוכנות היהודית תל אביב. יסמין סויפר
הממשלה לא הציגה בפני הוועדה מועמד מומלץ משלה. בניין הסוכנות היהודית בת"א/יסמין סויפר

עמותת "עדי", בראשה עומד אלמוג, בירכה אותו על היבחרו לתפקיד. "עמותת 'עדי' המפעילה את הכפר השיקומי 'עדי נגב - נחלת ערן' והמרכז השיקומי 'עדי ירושלים', גאה ונרגשת לברך את יו"ר הכפר השיקומי ומייסדו, האלוף במיל' וחתן פרס ישראל דורון אלמוג, על בחירתו הראויה לתפקיד יושב ראש הסוכנות היהודית.

"דורון, אשר מקדיש את מיטב שנות חייו, לטובת חיזוק חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל והחברה הישראלית, מתוך תחושת שליחות אמיתית, אהבת הארץ ובמסירות עד אין קץ. פעל וממשיך לפעול בכל עת, בעשייתו הרבה לתיקון עולם ולמען אנשים עם מוגבלויות ולשילוב ראוי של אוכלוסיות החלשות ביותר בחברה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully