וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריץ את היטלר, שונא נשים: המועמד שעלול לנצח בבחירות בקולומביה

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 16:03

ביום ראשון ייערך הסבב השני בבחירות לנשיאות במדינה. המועמד המוביל הוא לוחם הגרילה לשעבר גוסטבו פטרו. מולו יתמודד רודולפו הרננדס - "מלך הטיקטוק" ו"טראמפ הקולומביאני" שאמר כי היטלר היה "אינטלקטואל נהדר"

סרטון של עימות בין פוליטיקאי אופוזיציה לראש עיר בקולומביה, שבו השניים מתווכחים על ההתנהלות של עמית, נהפך לוויראלי. בסרטון נראה ראש העיר מתרגז כל כך מדבריו של מתנגדו עד כי הוא קם מהכיסא, יורה שורה של קללות ולבסוף סוטר לאותו אדם בפניו. ראש העיר הזועם הוא רודולפו הרננדס - וביום ראשון הוא עשוי להיבחר לנשיא קולומביה.

הרננדס התמודד בסבב הראשון של הבחירות לנשיאות שנערך ב-30 במאי. הוא ואיש השמאל גוסטבו פטרו עלו לסבב השני שייערך ב-19 ביוני. פטרו, זכה ב40.4% מהקולות, ואילו הרננדס זכה ב-27.9% מהקולות.

הרננדס בן ה-77, הוא איש עסקים וראש עיר לשעבר של בוקארמנגה. הוא מכונה על ידי רבים פופוליסט והוא ידוע בהערצתו את אדולף היטלר. הוא מציג את עצמו כנלחם בשחיתות ובממסד, אך נתון תחת חקירה לגבי בחירה בחברה שבנו שידל עבורה. הרננדז גם ידוע כ"מלך הטיקטוק" ו"טראמפ הקולומביאני".

"נראה לי שהוא לא בריא בנפשו", אמר ג'ון קלרו, פולטיקאי האופוזיציה מהעיר בוקרמנגה שנראה בסרטון מתעמת עם הרננדס. "אני חושב שהוא סוציופת", הוא אמר לגרדיאן.

הסרטון שבו הרננדס סוטר למתנגד

הרננדס אוהב גם להעליב. הוא מעלה פוסטים מלאי קללות לרשתות החברתיות. הוא גם הודה בעבר כי אינו יודע הרבה על קולומביה ותיאר את אדולף היטלר בפעם אחרת כ"אינטלקטואל גרמני נהדר".

הרננדס, בעל עמדות ניאו-ליברליות ואנטי-פמיניסטיות, הכריז במהלך הקמפיין שלו כי"מקומה של האישה אינו בממשלה. עדיף שתשב בבית ותקדיש את עצמה לגידול ילדים". על הנשים הוונצואליות הוא אמר כי הן "מפעלים שמייצרים ילדים עניים".

רודולפו הרננדז, מלך הטיקטוק, בחירות בקולומביה. AP
שלט בחירות של רודולפו הרננדס/AP

אף שבעבר נחשב לאדם מבחוץ, בחודש שעבר הוא הדהים את קולומביה כשעלה לסבב השני בבחירות. המועמד מולו יתמודד הוא לוחם גהרילה לשעבר גוסטבו פטרו.

הרננדס חולק תכונות אופי של פופוליסטים אחרים כמו נאיב בוקלה, נשיא אל סלבדור, ז'איר בולסונארו, נשיא ברזיל ודונלד טראמפ. לדברי קלרו, "הרננדס אומר מה שאנשים רוצים לשמוע, הוא תזזיתי, הוא דמגוג, הוא שקרן, הוא גס רוח וממציאן".

על פי הערכות, פטרו, ראש העיר לשעבר של בוגוטה, הוא המועמד המוביל שקיבל 40% מהקולות בסבב הראשון, אך רבים ממתנגדיו יעניקו את קולם להרננדס ביום ראשון, מה שמחזק את סיכוייו לנצח. סקרים אחרונים מראים כי השניים נמצאים בתיקו. לאחר הסבב הראשון הרננדס קיבל גם את התמיכה של המועמד השלישי, פדריקו גוטיירס, נציג הימין שבשלטון שזכה בכ-24%.

העוזרת של הרננדס מפסיקה ראיון באמצע

גוסטבו פטרו, קולומביה. AP
המתמודד השני - איש גרילה לשעבר, גוסטבו פדרו/AP

למעשה, הרננדס לא היה ידוע כלל לפני שקיבל 28% מהקולות בסבב הראשון. הקמפיין שלו התנהל ברשתות חברתיות והתמקד בביקורת נגד האליטות, אך לא כלל מצע כלשהו. אחת מההצעות שלו בקמפיין היתה לקחת לטיול בים כל אזרח קולומביאני שלא ראה עדיין את הים. הוא העלה סרטונים שבהם דוגמניות שמנופפות בצלב סובבות אותו, בעוד הוא עצמו אינו לובש חולצה.

הרננדס גם זיגזג בנוגע למגוון סוגיות, יצא מראיונות באמצע והבטיח מדינת צנע פרוטקציוניסטית. הוא נמלט למיאמי באמצע הקמפיין בטענה כי הוא בסכנת חיים בקולומביה.

לקראת הסבב השני, הרננדס חזר בו מאמירתו לגבי היטלר והדגיש כי בעצם ההערה התייחסה לאלברט איינשטיין. הוא גם הבטיח שכר שווה לנשים ואת ביטול הסעיפים המפלים בחוזי עבודה. ביום ראשון יידע העולם אם זה מספיק כדי להפוך לנשיא קולומביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully