וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: חשוד הודה ברצח העיתונאי הבריטי והמומחה המקומי

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 12:53

המשטרה הפדרלית אמרה כי החשוד, אמרילדו דה קוסטה דה אוליביירה, הודה ברצח ביום שלישי בלילה והצביע על המיקום שבו נקברו הגופות. ברזיל מדורגת כמדינה הרביעית המסוכנת ביותר לפעילי סביבה

אחד החשודים בהיעלמות של העיתונאי הבריטי והמומחה המקומי הודה ברצח של השניים באמזונס, כך הודיעו אתמול (רביעי) הרשויות בברזיל במסיבת עיתונאים.

המשטרה הפדרלית בברזיל אמרה כי החשוד, אמרילדו דה קוסטה דה אוליביירה, הודה ברצח ביום שלישי בלילה והצביע על המיקום שבו נקברו הגופות. למחרת, החשוד לקח את המשטרה לאזור - מסן בן כמאה דקות בסירת מנוע או הליכה של שלושה קילומטרים בג'ונגל.

צוות חיפש בברזיל אחר דום פיליפס, עיתונאי בריטי שנעלם באמזונס. טוויטר, אתר רשמי
חיפושים אחר השניים באמזונס/אתר רשמי, טוויטר

על פי נציג המשפרה הפדרלית, אדוארדו אלכסנדר פונטס, המשטרה חופרת באזור וכבר מצאה שרידי אדם, שישלחו לברזיליה לנתיחה פורזנית. המשטרה לא תאשר את מותם של דום פיליפס וברונו פררה עד סיום הנתיחה.

פיליפס ופררה נעלמו ב-5 ביוני במהלך סיור בעמק ג'בארי, באזור מרוחק במערב האמזונס. הם נראו בפעם האחרונה בקהילת סאו רפאל, לאחר שליוו סיור ילידי שאורגן כדי למנוע פלישות של דייגים לא חוקיים וציידים לאדמת הקהילה.

אחד המקומות המסוכנים לפעילי סביבה

ביום שלישי עצרה המשרה חשוד שני בקשר למקרה ומסרה כי הוא נחקר ויעמוד לשימוע בבית המשפט העירוני. המשטרה מצאה גם מחסניות ומשוט. פיליפס ופררה סיירו באזור לטובת תחקיר בעבור ספר על מאמצי השימור באזור, שהרשויות מתארות כ"מסוכן", וידוע בכרייה לא חוקית, כריתת עצים לא חוקית וסוחרי סמים. השניים, על פי הדיווחים, קיבלו איומים ימים ספורים לפני היעלמותם.

ב-2009-2019, יותר מ-300 אנשים נהרגו בברזיל על רקע סכסוכי אדמות ומשאבים באמזונס, על פי יומן רייטס ווץ'. ב-2020, ארגון גלובל ויטנס דרג את ברזיל כמדינה הרביעית המסוכנת ביותר לפעילי סביבה.

אלסנדרה סמפיאו, אשתו של פיליפס, פירסמה הצהרה אתמול והפצירה ברשויות לחלוק פרטים נוספים לגבי המקרה כדי למנוע עוד רציחות בעתיד. "התוצאה הטרגית שמה קץ לסבל שמתלווה לחוסר הידיעה היכן דום וברונו נמצאים. כעת נוכל להביא אותם הביתה ולהיפרד מהם באהבה", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully