וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

41 שנים לאחר שניסה להתנקש בנשיא רייגן, ג'ון הינקלי שוחרר

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 3:52

הינקלי, כיום בן 67, השתחרר ללא תנאים מגבילים ממוסד פסיכיאטרי בו הוחזק מאז נקבע שלא היה שפוי בעת ניסיון ההתנקשות, ממנו זוכה. בתקרית ב-1981 נפצעו 4 בני אדם, כולל רייגן עצמו. "איזה טיול ארוך ומוזר זה היה. זה הזמן לרוק אנד רול", כתב הינקלי בטוויטר

ג'ון הינקלי ג'וניור, האדם שניסה להתנקש בחיי הנשיא לשעבר רונלד רייגן בשנת 1981. AP
משתחרר אחרי 41 שנים. הינקלי/AP

ג'ון הינקלי, אזרח אמריקני המוכר בניסיונו להתנקש בחיי נשיא ארצות הברית רונלד רייגן, השתחרר אמש (רביעי) ממוסד פסיכיאטרי בו שהה בתום 41 שנים. הינקלי, שלא ישב יום אחד בכלא על ניסיון ההתנקשות בשל קביעת בית המשפט כי היה לא שפוי בעת המעשה, שוחרר ללא תנאים מגבילים.

הוא שהה במוסד פסיכיאטרי לאחר שבית המשפט זיכה אותו בשל הגנת אי-שפיות. "אם הוא לא היה מנסה להרוג נשיא הוא היה משתחרר ללא תנאים מזמן", אמר בעבר השופט המחוזי פול פרידמן שטיפל במקרה. הינקלי אמנם קיבל שחרור מותנה לביתה של אימו תחת תנאים מגבילים ב-2016, אולם תנאים אלה בוטלו לחלוטין אמש, וכעת הוא חופשי לחלוטין.

רונלד רייגן בנאום בחירות בניו ג'רזי, 19 בספטמבר 1984. AP
נפצע גם הוא בניסיון ההתנקשות. רייגן/AP

"אחרי 41 שנים, 2 חודשים, ו-15 ימים סוף סוף חופש!" כתב הינקלי בטוויטר. בהמשך בכוונתו להתמקד בקריירה מוזיקלית, ואף אמור לקיים קונצרט בברוקלין בחודש הבא. "תודה גדולה לכל מי שעזר לי לקבל את השחרור ללא תנאי", כתב הינקלי בתחילת החודש, "איזה טיול ארוך ומוזר זה היה. עכשיו זה הזמן לרוק אנד רול".

הינקלי, בן 67 היום, ניסה להתנקש בחייו של רייגן ב-1981, אז ירה לעברו מטווח קצר לאחר שיצא מבית מלון בוושינגטון הבירה. בתקרית נפצעו ארבעה אנשים, שלושה בכירים אמריקנים ורייגן עצמו, אך איש לא נהרג במקום. ג'יימס בריידי, דובר הבית הלבן דאז, נפגע מהירי ומת 33 שנים לאחר מכן בשל סיבוכים מהפציעה, והוכרז כנפגע רצח, אולם בעקבות זאת לא הוגשו כתבי אישום נוספים נגד הינקלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully