וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבריונות חייבת להיפסק": הצוותים הרפואיים שובתים בעקבות האלימות נגדם

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 22:21

המחאה מגיעה בעקבות אירוע האלימות שהתרחש לפני יומיים ובו מטופל הכה רופאה במוט ברזל. במסגרת השביתה, שתימשך יומיים, יעבדו בתי החולים במתכונת שבת ויאפשרו רק טיפול חירום. גם קופות החולים ישבתו ויפעילו מרפאה תורנית אחת בכל עיר גדולה

בווידאו: הפגנת צוותי הרפואה במחאה על האלימות נגדם/צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

שביתה בת יומיים תחל היום (חמישי) בכל המוסדות הרפואיים כמחאה על האלימות נגד הצוותים הרפואיים. במסגרת השביתה יעבדו בתי החולים במתכונת שבת וימשיכו לבצע טיפולי חירום.

השביתה מגיעה בעקבות מקרה האלימות שהתרחש לפני יומיים בסניף קופת חולים "כללית" בבאר יעקב, במהלכו רופאה נפצעה בינוני לאחר שמטופל הכה אותה במוט ברזל. כאות הזדהות עם המחאה, הודיעו גם האחיות והאחים כי יצטרפו לשביתה בכל בתי החולים. כמו כן, ישבתו גם מרפאות הקהילה ובריאות הציבור. כמו כן, איגוד הרוקחים ישבית מחר כל בתי המרקחת בשירותי בריאות כללית.

עצרת מחאה נגד אלימות כלפי רופאים בבית חולים שיבא תל השומר,19 במאי 2022. ראובן קסטרו
"על כל הרשויות לשלב ידיים ולשרש את הנגע הזה". הפגנה נגד האלימות כלפי עובדי מערכת הבריאות/ראובן קסטרו
שביתה בבית חולים איכלוב 16 ביוני 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
שביתה בבית החולים איכילוב/פלאש 90, אבשלום ששוני

במסגרת השביתה בתי החולים יעבדו במתכונת שבת וחג, כולל טיפולי חירום - שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים. כמו כן, קופות החולים מצטרפות גם הן לשביתה והודיעו כי יפעילו בכל עיר גדולה מרפאה ראשונית תורנית אחת, כמוהן ישבתו גם מרפאות החוץ.

המרפאות שלא ישבתו יהיו מכוני גסטרו (לפעולות שלא ניתן לדחות), טיפולי יום, אונקולוגיה, סקירות מערכות מאוחרות לנשים בהריון וטיפולי IVF . לשביתה לא יכנסו גם רופאי צה"ל, משרד הביטחון, משטרת ישראל ושרות בתי הסוהר. לעומתם רופאים עובדים בלשכות הבריאות, רופאי ביה"ס, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים - ישבתו.

בתוך כך, מערך ההסברה הלאומי ומשרד הבריאות יצאו בקמפיין משותף הקורא לעקור מהשורש את תופעת האלימות נגד הצוותים הרפואיים. "הצוותים עושים לילות כימים להצלת חיים וסובלים מאווירה אלימה בבתי החולים, בקהילה וברשתות החברתיות. הבריונות והאלימות חייבים להפסק!". פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות אמר בנושא כי "לא נרפה עד שנמגר את תופעת האלימות, על כול הרשויות לשלב ידיים ולשרש את הנגע הרע הזה".

יו"ר ארגון המתמחים "מרשם" ד"ר ריי ביטון אמרה בהפגנה: "אני פה כדי למחות על העובדה שהדם שלנו מופקר, במחלקות, במרפאות ובמיונים. דורשת שממשלת ישראל תעמוד בהבטחות שלה כלפינו ותוציא צעדים למיגור האלימות לצוותים רפואיים - החמרת ענישה, הקמת עמדות שיטור ושלא יחייבו אותנו לתת טיפול במצב שאינו מסכן חיים לאנשים אלימים. שיבינו שהדם שלנו לא הפקר. חיינו בסכנה. אנחנו קמים בבוקר בלי לדעת אם נחזור למשפחות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully