וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש האתרוגים משוק מחנה יהודה הלך לעולמו: "דמות ירושלמית אהובה"

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 22:20

עוזיאלי חזאי, בן ה-80, הובא היום למנוחות במושב אשתאול. במשך שנים היה חלק בלתי נפרד מהשוק בירושלים, התימני עם הזקן והחיוך הגדול היה מכין מיצים מיוחדים ותרופות מאתרוגים, וצמחי מרפא, והדוכן הצבעוני שלו הפך לתחנת חובה כל קבוצת מבקרים. "שאבנו ממנו אופטיומיות"

עוזיאלי חזאי, איש האתרוגים משוק מחנה יהודה, הלך לעולמו אתמול כשהוא בן 80 והובא היום (רביעי) למנוחות במושב הולדתו אשתאול. במשך שנים חזאי היה חלק בלתי נפרד משוק מחנה יהודה. התימני עם הזקן והחיוך הגדול היה מכין מיצים מיוחדים ותרופות מאתרוגים, גת ועוד צמחי מרפא, והדוכן הצבעוני שלו הפך לתחנת חובה כל קבוצת מבקרים.

חזאי נולד בתימן ועלה לישראל בגיל שבע, משפחתו התיישבה במושב אשתאול. חזאי העיד על עצמו כי הסודות של רקיחת התרופות מצמחים עברו במשפחתו, ולפני כעשרים שנה הוא פתח דוכן מיצים בשוק מחנה יהודה, בו ניתן היה לקנות משקה אתרוגת, משקה הרמב"ם, משקאות לנשים בהריון ומשקעות לחיזוק כח הגברא. לצד המשקאות, חזאי פיתח מוצרי קוסטיקה טבעית עם קרמים מאתרוגים, רימונים ועוד.

עוזיאלי איש האתרוגים. טיראן רובין, אתר רשמי
ירושלים כולה בוכה על מותו". עוזיאלי חזאי/אתר רשמי, טיראן רובין

"הוא היה מסתובב בטבע, טועם, חוקר, מביא לאנשים, מכין תרופות, חולם חלומות וקם באמצע הלילה עם מתכון או רעיון חדש מה יעשה טוב לאדם", סיפרה ביתו של חזאי מעיין. "הוא היה מלמד אותנו איך לערבב את הסירים הגדולים והיה אומר לי 'הצמח חשוב, אבל הכי חשוב להטעין אותו באנרגיה ואהבה. מה שאנחנו עושים מרגישים את זה".

יושב ראש ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן אמר כי "ירושלים כולה ושוק מחנה יהודה בפרט בוכים היום עם היוודע דבר מותו של הסוחר הוותיק, האהוב והצבעוני, איש האתרוגים". עוד הוסיף כי "פטירתו של מי שהיה חלק בולט ומיוחד בנוף של השוק תותיר חלל עמוק בנו הסוחרים שכואבים את לכתו. כולנו היינו חבריו של האיש שהיה מאיר באנרגיות ושמחה את השוק ומבקריו תמיד. ועד סוחרי השוק, הסוחרים ואני מבקשים להשתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

גם ראש העיר של ירושלים, משה ליאון, כאב את מותו ואמר כי חזאי היה "דמות ירושלמית אהובה ואחד מסמליו הבולטים של שוק מחנה יהודה". "'איש האתרוגים' היה אהוב על כולנו", הוסיף. "שאבנו ממנו אופטימיות, שמחה ומתכון טעים לחיים בריאים ומאושרים".

חזאי הותיר אחריו שלושה ילדים ונכדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully