וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למנוע חדירה לפרטיות וליצור שיח רגיש; מדיניות משרד הבריאות לטיפול בפגיעות מיניות

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 16:10

חוזר המנכ"ל כולל צמצום מספר חברי הצוות המטפל בכל שלבי הטיפול והימנעות מתחקור פרטי האירוע מעבר לצורך. זאת, במטרה לשפר את הטיפול בפגיעות המיניות במערכת הבריאות. עוד קבעו כי על צוותי הרפואה לדווח למשטרה על כל מטופל שמגיע בעקבות פגיעה

מאות צועדים ביום המאבק לאלימות נגד נשים: "זה לא שינוי כשנשים כאן נרצחות"/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביעד בללי

משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) כללי טיפול בנפגעי ונפגעות תקיפה מינית במערכת הבריאות בהם, צימצום מספר חברי הצוות המטפל בכל שלבי הטיפול והימנעות מתחקור פרטי האירוע מעבר לצורכי הטיפול. זאת, במטרה לקדם במערכת הבריאות שיח רגיש לנפגעים ולנפגעות, במיוחד אחרי פגיעה.

משרד הבריאות פרסם את חוזר המנכ"ל במטרה לשפר את הטיפולים בנפגעים ולמנוע מצד אחד פגיעה בנפגעים ומצד שני לשמר את איכות הראיות.

עצרת לציון יום המאבק באלימות נגד נשים, כיכר רבין, ת"א, 25 בנובמבר 2021. קרן להמן, תמונות גולשים
חוזר המנכ"ל ישפר את הטיפולים בנפגעי תקיפה מינית/תמונות גולשים, קרן להמן

החוזר מדגיש כי יש לצמצם את מספר חברי הצוות המטפל בכל שלבי הטיפול ולהימנע מתחקור פרטי האירוע מעבר לנדרש. בבדיקות שכוללות מגע חודרני ומגע באיברים אינטימיים, על הרופא המטפל להסביר למטופלת כי היא זכאית לבקש להפסיק את הבדיקה בכל שלב, כולל בעקבות אי נעימות גופנית או נפשית. עוד נכתב כי מטופלת זכאית לנוכחות מלווה ואפשר לבקש את אישורה לכניסת אנשים נוספים לחדר. במקרים של חשד למעורבות של סמים, אלכוהול או תרופות על הרופא לבצע מיידית בדיקת דם ושתן.

בנוסף, במשרד מדייקים גם את חובת הדיווח של צוותי הרפואה בנוגע לטיפול וקובעים כי על הרופאים להודיע למשטרה על כל מטופלת המגיעה לטיפול לאחר שעברה פגיעה מינית. עם זאת, אין לחייב נפגעת להתלונן במשטרה, או להתנות טיפול בהגשת תלונה.

עצרת לציון יום המאבק באלימות נגד נשים, כיכר רבין, ת"א, 25 בנובמבר 2021. ניב אהרונסון, צילום מסך
מערכת הבריאות רוצה לקדם שיח רגיש לנפגעים ונפגעות/צילום מסך, ניב אהרונסון

עוד מפורט בחוזה נוהל שמירת ערכות בדיקת אונס, בהתאם לשינוי בחוק שעבר במרץ האחרון, שמאריך את זמן שמירת הערכות ל-50 שנים. מודגש כי לא ייעשה שימוש בדגימות שנלקחו במהלך הבדיקות, ללא הגשת תלונה במשטרה או לפני שהנפגעים ייתנו את הסכמתם לכך. לבסוף, החוזר מדגיש גם את נהלי השחרור ואומר כי במכתב השחרור, אין לפרט את פרטי האירוע בכדי לשמור על הפרטיות.

הכללים שפורסמו מפרטים את עקרונות הטיפול בנפגעות ובנפגעים ומדגישים כי טיפול יינתן ללא דעה קדומה. כל טיפול דורש את הסכמת המטופלת לאחר שניתן הסבר על מהותו והפעולות שננקטו, במטרה לתאם ציפיות ולמנוע מצוקה, הפתעה או הבנה שגויה של הפעולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully