וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה תדון בהצטרפות לממשלה

19.2.2003 / 0:01

בעקבות המגעים בין שרון למצנע תתכנס המפלגה ביום ראשון; ראש הממשלה והיו"ר ייפגשו שוב ביום שישי; לפיד ואיתם נפגשו בביתו של אולמרט; ח"כ אייכלר: אגודה לא תשב בקואליציה בלי ש"ס

ראש הממשלה, אריאל שרון, ויו"ר מפלגת העבודה, עמרם מצנע, ישובו וייפגשו ביום שישי. לשכת מפלגת העבודה תתכנס ביום ראשון כדי לדון בשינוי ההחלטה שלא להצטרף לממשלת אחדות. בעקבות הפגישות בין שרון למצנע נמסר ממפלגת שינוי, כי המו"מ עם העבודה "טרף את הקלפים", וכל הסיכומים וההבנות שהושגו בשבועיים האחרונים, תלויים עתה בהתפתחותו. יו"ר שינוי, טומי לפיד, ויו"ר המפד"ל, אפי איתם, נפגשו הערב בביתו של ח"כ אהוד אולמרט להמשך המגעים הקואליציוניים.

אתמול נפגשו מנהיגי הליכוד והעבודה בלשכת ראש הממשלה בירושלים, ודנו בשורה של נושאים ביטחוניים, מדיניים וכלכליים, לקראת האפשרות לפתיחת מו"מ בין העבודה והליכוד על הקמת ממשלת אחדות. בסיום הפגישה קבעו השניים להיפגש שנית. בפגישה דובר, באופן כללי, גם על אפשרות הקמתה של ממשלת אחדות חילונית, בהשתתפות הליכוד, העבודה ושינוי.

מקורבים למצנע אמרו כי בעמדות שהציג שרון בפגישה היתה התקדמות רבה. "אם שרון יהיה מוכן לחתום על כל מה שאמר אנחנו בפנים", אמר אחד המקורבים, "אבל אנחנו מכירים אותו, יש לנו ניסיון, וזה רחוק מלהיות סגור".

בכיר בעבודה הגדיר את דברי שרון בפגישה עם מצנע "ניסיון לבלבל את האויב". לדבריו, שרון רמז כי המאחזים הלא חוקיים יפונו, וכי התקציב לא יכלול עוד את ההעדפות להתנחלויות. ואולם כשאמר מצנע שאפשר להעביר מיליארדי שקלים מתקציבי ההתנחלויות, הציג מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, סקירה כלכלית קודרת של המצב בהתנחלויות.

"גזענות, שלא לומר אנטישמיות"

חבר הכנסת החדש מטעם יהדות התורה, ישראל אייכלר, אמר אמש כי מפלגתו לא תשב בממשלה בלי ש"ס. אייכלר, שדיבר בתכנית "פוליטיקה" בערוץ 1, אמר כי הוא רואה עצמו מייצג "בלוק של 16 חברי כנסת מש"ס ומיהדות התורה". אייכלר כינה את סירוב שינוי לשבת עם ש"ס מחר יחודש, לאחר הפסקה בת יומיים, המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לש"ס ויהדות התורה.

ראשי שינוי והמפד"ל נפגשו אתמול בערב בביתו של ח"כ אהוד אולמרט, כחלק מהמאמצים לגבש הבנה שתאפשר את ישיבתן המשותפת בקואליציה. יו"ר המפד"ל אפי איתם, יו"ר שינוי יוסף לפיד, ח"כ אברהם פורז (שינוי) וח"כ זבולון אורלב (מפד"ל), דנו בסוגיות דת ומדינה.

בשינוי אמרו כי הושגה התקדמות איטית ומסוימת בסעיפים שונים, ואולם לא הושגה הסכמה בסעיפים העיקריים הנוגעים לחוק טל, המעניק פטור משרות בצה"ל לחרדים, ולתחבורה ציבורית בשבת. בשיחות קודמות סוכם, כי שינוי לא תתבע לבטל את חוק טל במלואו, אלא ייעשה ניסיון למצוא פתרונות שונים במסגרת החוק הקיים. כן סוכם, כי יימצא הסדר כלשהו לבעייתם של פסולי החיתון שאינם יהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully