וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ביטחון ישראל 2022 ללווייני התצפית "אופק"

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 13:32

הפרס הוענק לשלושה פרויקטים מצטיינים של צה"ל, המוסד, שב"כ ומשרד הביטחון. הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל. בין הזוכים: פרוייקט לוויני התצפית "אופק"

הענקת פרס ביטחון ישראל לשנת 2022. משרד הביטחון
הענקת פרס ביטחון ישראל לשנת 2022/משרד הביטחון

פרס ביטחון ישראל לשנת 2022 הוענק היום (שלישי) לשלושה פרויקטים מצטיינים של צה"ל, המוסד, שב"כ ומשרד הביטחון. הפרס הוענק במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל. הפרויקטים הזוכים תרמו לביטחון מדינה וביניהם: לווני התצפית "אופק", פרויקט מסווג של יחידה 8200 באגף המודיעין של צה"ל ופרויקט נוסף של המוסד.

הענקת פרס ביטחון ישראל לשנת 2022. משרד הביטחון
הענקת פרס ביטחון ישראל לשנת 2022/משרד הביטחון

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר במעמד הענקת הפרס כי בזכות הזוכים מדינת ישראל ממשיכה להבטיח שלעולם תגן על עצמה. "גם בימים אלה אויבינו לא מרפים, ומאיימים על ביטחוננו בארצנו ומחוצה לה", הדגיש. "אתגרים ביטחוניים רבים עומדים בפנינו, חלקם ידועים, ורבים מהם לא ידועים לציבור. מדינת ישראל, מערכות הביטחון, והרוח הישראלית, ימשיכו לעמוד איתן, בגלוי ובחשאי, מול כל איום, ומול כל אוייב".

שר הביטחון בני גנץ נאם אף הוא במעמד ההענקה ואמר כי מול התוקפנות האיראנית יש צורך לא רק בשיתופי פעולה, אלא בבניין כוח משותף. "בימים שבהם איראן מכבה את המצלמות באתרי הגרעין ומרחיבה את פעולותיה התוקפניות באזור - אנחנו מציבים יכולת פעולה, שיתופי פעולה, ונחישות לפעול בכדי למנוע איום על העולם, על האזור ועל מדינת ישראל", הדגיש. "השותפות והקשר העמוק עם שותפינו ובעלי בריתנו האמריקנים, כמו גם היחסים שאנו בונים ומשדרגים בשנים האחרונות עם מדינות האזור, גם הם מרכיב חיוני בעליונות של ישראל במרחב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הענקת פרס ביטחון ישראל לשנת 2022. משרד הביטחון
הענקת פרס ביטחון ישראל לשנת 2022/משרד הביטחון

הפרויקטים הזוכים:

פרויקט לווייני התצפית "אופק", המשותף למפא"ת שבמשרד הביטחון, ליחידה 9900 של אגף המודיעין בצה"ל, לתעשייה האווירית ולחברת 'אלביט מערכות'. סדרת 'אופק' כוללת מערכות לווייני צילום פורצות דרך, הן מבחינת ביצועים והן מבחינת משקל. הלוויינים פותחו בהובלת משרד הביטחון באמצעות מנהלת החלל במפא"ת. הם תוכננו ויוצרו על ידי מפעל "חלל" של התעשייה האווירית ומותקנת בהם מצלמה פרי פיתוח וייצור של חברת "אלביט מערכות". יחידה 9900 באגף המודיעין מפעילה את הלוויינים באמצעות תחנה קרקעית מתקדמת, יחידה מסוגה בעולם. התחנה והלוויינים משרתים את מערכת הביטחון 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה ומספקים בזמן אמת מודיעין איכותי ומהימן.

פרויקט של יחידה 8200 באגף המודיעין של צה"ל, המוסד, השב"כ ומלמ"ב במשרד הביטחון, שמטרתו פיתוח יכולות מעצמתיות, פורצות דרך, בהיבטים מגוונים וייחודים. במסגרת פרויקט זה, שנמשך כעשור, פועלים גופי המודיעין במדינה במאמץ משולב, במגוון פעילויות נועזות וחדשניות, תוך התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים עצומים. הצלחת הפרויקט מהווה את אבן הבסיס העיקרית למגוון רחב של פעילויות, שתרמו באופן ישיר ובפעמים רבות מאוד לביטחון מדינת ישראל.

פרויקט של המוסד, יחידת המו"פ במפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות, שמטרתו שמירה על היתרון האיכותי של מדינת ישראל אל מול איומים אסטרטגים.

הענקת פרס ביטחון ישראל לשנת 2022. משרד הביטחון
הענקת פרס ביטחון ישראל לשנת 2022/משרד הביטחון

על הענקת פרס ביטחון ישראל החליט ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון, דוד בן גוריון ז"ל, שרצה להעניק ביטוי לתרומת אנשי המחקר והפיתוח לביטחון מדינת ישראל. הפרס נקרא על שמו של אליהו גולומב ז"ל, המפקד הבלתי מוכתר של ארגון "ההגנה". בין הפרויקטים שזכו בפרס ביטחון ישראל בעבר, נמנים העוזי, הגליל, מטוס הכפיר, טיל הגבריאל, טיל הפופאי, טנק מרכבה סימן 3, משפחת טילי אוויר-אוויר של רפאל החל משפריר וכלה בפיתון 4, מערכות ההגנה מפני טילים - ה'חץ', מיירט ה'חץ 3', 'כיפת ברזל', מערכת 'מעיל רוח' להגנה אקטיבית על טנקים ונגמ"שים מפני ירי טילי נ"ט, מערכת צי"ד, פרויקט גילוי המנהרות, הפריצה לארכיון הגרעין האיראני ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully