וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוטר תלה סמל נאצי על דלת משרדו - ופוצה ב-1.5 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 13:19

דרק קמרזל, לשעבר עוזר של ראש משטרת קנט מחוץ לסיאטל, תלה סמל של אס אס אוברגרופנפיהרר על דלת משרדו. הוא התלוצץ גם שסבו נהרג בשואה כשהשתכר ונפל ממגדל השמירה

קנט, פרבר של העיר סיאטל בארצות הברית, ישלם יותר מ-1.5 מיליון דולר כדי ליישב סכסוך עם עוזר לשעבר של מפקד המשטרה, שנענש לאחר שהדביק על דלת משרדו סמל של דרגה נאצית והתלוצץ על השואה.

דרק קמרזל, לשעבר העוזר של ראש משטרת קנט, שעבד במחלקה במשך כשלושה עשורים, הוצא בתחילה לחופשה בת שבועיים ללא תשלום לאחר התקרית ב-2020, בעקבות זעם התושבים והקהילה היהודית בקנט. ראש העיר דיינה ראלף הוציאה את קמרזל לחופשה מינהלתית ודרשה את התפטרותו בגין הטרדה, אפליה והתנהגות שאינה הולמת שוטר. אך בן ה-27 השתמש במקום זאת בימי החופש שלו, ולכן קיבל תשלום למרות הענישה.

דרק קמרזל, לשעבר העוזר של ראש משטרת קנט, ליד סיאטל, ארצות הברית. IMAGE VIA DEPARTMENT, אתר רשמי
התלוצץ על השואה. דרק קמרזל, שוטר שפוטר/אתר רשמי, IMAGE VIA DEPARTMENT

בפעם השנייה שהעירייה נזפה בקמרזל התעורר עימות בין עורכי דינו לבינה, ונראה היה כי הוא צפוי להגיע לבית המשפט. אך קצין המינהלה הראשי הזמני של קנט, ארתור פיצפטריק, שהוא גם עורך הדין של העיר, אמר ביום שישי כי העניין נפתר באמצעות משא ומתן, דיווח אתר סיאטל טיימס.

ראלף שקראה להתפטרות קמרזל בינואר, אמרה כי ההחלטה ליישב את העימות "תגבה מחיר יקר". העיר הודיעה ביום שישי כי תשלם לקמרזל 1,520,000 דולר. "זה אמנם סכום משמעותי, אך אנו מאמינים כי ההסדר הוא צעד רציני לקראת עמידה במחויבות שלנו לקהילה ולהמשך עבודה מצוינת של השטרה", הודיעה העירייה בהצהרה.

עוד הוסיפה העירייה כי אם היתה מפטרת את קמרזל, הוא היה מקבל את משרתו בחזרה באמצעות בוררות הודות לחוקי העבודה במדינה. קמרזל ביקש בתחילה פיצוי בסך 3.1 מיליון דולר, על פי העירייה.

טען כי לא ידע מה הדרגה מסמלת

בספטמבר 2020, קמרזל תלה סמל של אס אס אוברגרופנפיהרר, דרגה רמת דרג ברייך השלישי, על דלת משרדו. הסמל נותר תלוי במשך שבועיים עד שדווח למפקח והורד.

על פי אתר וייס, קמרזל, גרמני במוצאו, התעקש כי לא ידע מה מסמלת הדרגה וכי הסמל קשור לגרמניה הנאצית, למעט העובדה שהופיע בסדרה "האיש במצודה הרמה". חקירה פנימית כי הטענה שלו אינה נכונה, משום שהסדרה עוסקת במציאות חלופית שבה גרמניה הנאצית ניצחה במלחמת העולם השנייה.

החקירה מצאה גם כי לקמרזל היה עבר של תלונות הקשורות לנאצים. ב-2019, הוא צולם מצדיע במועל יד במהלך פסטיבל אוקטוברפסט, ובמקרה אחר הוא טיפח שפם בסגנון של אדולף היטלר באירוע של מובמבר (אירוע שנתי שנערך בנובמבר, ובו מגדלים גברים שפם כדי לעורר מודעות ולאסוף תרומות לנושאי בריאות הגבר). על פי החקירה, הוא גם התבדח על כך שאביו מת בשואה משום שהשתכר ונפל ממגדל השמירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully