וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: טיסה ראשונה של מבקשי מקלט לרואנדה צפויה להמריא

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 11:37

בריטניה חתמה על הסכם בשווי 148 מיליון דולר עם רואנדה לשלוח מהגרים, שהגיעו באופן בלתי חוקי על ידי חציית תעלת למאנש מאירופה, למדינה האפריקאית. התוכנית עוררה התנגדות עזה מצד פוליטיקאים, ארגוני זכויות אדם ומנהיגים דתיים

הטיסה הראשונה של מבקשי מקלט מבריטניה לרואנדה אמורה לצאת היום (שלישי), על רקע אזהרת הממשלה כי כל מי שינסה להתחמק באמצעות הליכים משפטיים של הרגע האחרון, ימצא את עצמו על טיסה מאוחרת יותר.

"אנחנו מעריכים שהטיסה תצא מאוחר יותר היום", אמרה שרת החוץ ליז טרוס לסקיי ניוז. "איני יכולה לומר בדיוק כמה אנשים יהיו על הטיסה. אך הדבר החשוב הוא שאנחנו מבססים עקרון. יהיו אנשים בטיסה, ואם הם לא יהיו על הטיסה הזאת, הם יהיו על הטיסה הבאה משום שאנחנו נחושים לשבור את התופעה המזעזעת של סחר באנשים".

הפגנה נגד שליחת מבקשי מקלט בבריטניה לרואנדה, לונדון, יוני 2022. רויטרס
הפגנות נגד גירוש מבקשי מקלט מבריטניה לרואנדה/רויטרס

בריטניה חתמה על הסכם בשווי 148 מיליון דולר עם רואנדה לשלוח מהגרים, שהגיעו באופן בלתי חוקי למדינה על ידי חציית תעלת למאנש בסירות קטנות מאירופה, למדינה האפריקאית. לדברי ממשלת בריטניה המדיניות נדרשת כדי לרסן את זרם המהגרים שמסכנים את חייהם בחציית התעלה ולשבור רשתות של הברחת אנשים.

התוכנית עוררה התנגדות עזה מצד פוליטיקאים, ארגוני זכויות אדם ומנהיגים דתיים שלטענתם זה צעד לא אנושי. סוכנות הפליטים של האו"ם (UNHCR) אמרה כי זה "אסון", צמרת ההנהגה של הכנסייה של אנגליה הוקיעה את ההסכם כ"מדיניות לא מוסרית שמביישת את בריטניה".

הפגנה נגד שליחת מבקשי מקלט בבריטניה לראונדה, לונדון, יוני 2022. רויטרס
הפגנות נגד שליחת מבקשי מקלט מבריטניה לרואנדה/רויטרס

בתי המשפט בבריטניה דחו ערעורים של הרגע האחרון של קבוצות זכויות אדם לעצור את הטיסה, אך בית המשפט הגבוה בלונדון צפוי לשמוע תיקים נוספים לפני שהטיסה תצא. על הטיסה הראשונה היו מתוכננים להיות 37 אנשים, כולל פליטים מאפגניסטן ומסוריה כמו גם עירק ואיראן. עם זאת בשל הערעורים, הופחת המספר לשבעה בלבד, על פי ארגון Care4Calais.

קבוצות זכויות אדם מזהירות כי שליחת המהגרים לרואנדה מסכנת את חייהם. על פי UNHCR, לרואנדה בעלת העבר המפוקפק בסוגיית זכויות אדם, אין את היכולת לקבל את האנשים האלה ויש סכנה כי הם יוחזרו מדינות שמהן ברחו. שימוע מלא שאמור לקבוע את החוקיות של המדיניות צפוי להיערך ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully