וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטפונות שיא: פארק ילוסטון נסגר למבקרים

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 11:07

הנהר הגיע לגובה של 4.2 מטרים בנקודת המדידה בקורווין ספרינגס במונטנה ועקף את השיא ההיסטורי של 3.5 מטרים שנרשם ב-1918. כמות הגשמים עד כה ביוני בצפון מערב ויומינג ודרום מונטנה היתה גבוהה ביותר מ-400% מהממוצע האזורי

הפארק הלאומי ילוסטון בארצות הברית סגור למבקרים עד מחר (רביעי) לכל הפחות בשל שיטפונות מסוכנים, שהובילו לפינוי נרחב בזמן שכמה קהילות שחיות סביב לפארק נותרו לכודות ללא מים בטוחים לשתייה.

הפארק הלאומי הראשון בעולם, השוכן במדינות ויומינג, מונטנה ואיידהו שבצפון־מערב ארצות הברית, הודיע אתמול (שני) כי כל הכניסות לפארק נסגרו למבקרים בשל "שיטפונות שיא", והתחזית היא להמשך הגשמים.

שיטפונות בפארק ילוסטון, ארצות הברית יוני 2022. נשיונל פארק סרוויס, אתר רשמי
שיטפונות בפארק הלאומי ילוסטון/אתר רשמי, נשיונל פארק סרוויס

"העדיפות שלנו היא לפנות את החלק הצפוני של הפארק שם כבישים וגשרים ניזוקו ויש מפולות בוץ", אמר המפקח הראשי של הפארק, קם שולי.

"הנהר מעולם לא היה כה גבוה ליד הבית שלי", אמרה אליזבת אלוק, שגרה בגרדינר במחוז הפארק. היא אמרה ל-CNN כי אינה יכולה להפנות כי הכבישים והגשרים סביב ביתה נסחפו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שיטפונות בפארק ילוסטון, ארצות הברית, יוני 2022. נשיונל פארק סרוויס, אתר רשמי
שיטפונות בפארק הלאומי ילוסטון/אתר רשמי, נשיונל פארק סרוויס

נהר ילוסטון שעובר דרך הפארק וכמה ערים במחוז פארק, עלה על גדותיו בשל גשמים כבדים ושלגים הנמסים בקצב מהיר מהפסגות הגבוהות, אמר ברנדון מילר, מטאורולוג של CNN.

הנהר הגיע לגובה של 4.2 מטרים בנקודת המדידה בקורווין ספרינגס במונטנה, אתמול אחר הצהריים, ועקף את השיא ההיסטורי של 3.5 מטרים שנרשם ב-1918, אמרו גורמים רשמיים של הפארק. המשמר הלאומי וצוותי חיפוש והצלה מקומיים מסייעים לפנות תושבים במחוז פארק.

כמות הגשמים ביוני בצפון מערב ויומינג ודרום מונטנה היתה גבוהה ביותר מ-400% מהממוצע האזורי, על פי מילר. העלייה בגשמים משולבת בטמפרטורות שיא באזור שגרמו לשלגים בפסגות הגבוהות להימס ולזרום לנהרות ולערוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully