וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ יחל בהליך מינוי רמטכ"ל; המועמדים: האלופים זמיר, הלוי וסטריק

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 21:22

ברקע התפוררות הקואליציה, שר הביטחון הודיע כי ייפגש בשבועות הקרובים עם סגן הרמטכ"ל, קודמו בתפקיד ומפקד זרוע היבשה לשעבר ויראיין אותם. גנץ יקיים התייעצות בנושא גם עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר

שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (שני) כי בימים הקרובים יחל בהליך מינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. המועמדים לתפקיד הם סגן הרמטכ"ל הנוכחי אלוף הרצי הלוי, קודמו בתפקיד אלוף אייל זמיר ומפקד זרוע היבשה לשעבר אלוף יואל סטריק.

גנץ הודיע לשלושה כי בכוונתו להיפגש עמם בשבועות הקרובים ולראיין אותם. כמו כן, הודיע כי יקיים התייעצות בנושא עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר. לפני תחילת התהליך עדכן גנץ את בנט, וקיים פגישה עם הרמטכ"ל כוכבי.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
שר הביטחון בני גנץ/ראובן קסטרו

ב-25 לנובמבר 2018 הממשלה אישרה את מינויו של אלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל. ב-15 לינואר 019 הועלה לדרגת רב-אלוף והחל את שירותו כרמטכ"ל. קודם לכן שימש כוכבי כסגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון, ראש אמ"ן, ראש חטיבת המבצעים באמ"ץ, מפקד אוגדת עזה, מפקד עוצבת האש ומפקד חטיבת הצנחנים.

הרצי הלוי שימש בתפקידיו הקודמים בין היתר כמפקד סיירת מטכ"ל, מפקד פיקוד הדרום, ראש אמ"ן, מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה, מפקד עוצבת הגליל. אייל זמיר שימש מפקד פיקוד הדרום, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, מפקד עוצבת געש, מפקד עוצבת עמוד האש, ועוד. יואל סטריק שימש בתפקידיו הקודמים גם כמפקד פיקוד הצפון, מפקד פיקוד העורף, ראש חטיבת המבצעים באמ"ץ, ועוד .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully