וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרחק ממשרד המנכ"ל? אחרי הביקורת - מינויו של אלבשן לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי מתעכב

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 15:54

במשרדי האוצר והרווחה טוענים שהעבירו את המסמכים הנדרשים לקיום הוועדה, שאי כינוסה מעכב את המינוי, אך במשרד המשפטים טוענים שקיבלו אותם באיחור. בתוך כך, השר כהן שהמליץ על אלבשן,עומד מאחורי המינוי למרות הביקורת, שטוענת שוועדת האיתור הורכבה ממקורבי השר

שישה שבועות לאחר המלצת שר הרווחה מאיר כהן על יובל אלבשן לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי, ומינויו עדיין מתעכב, מכיוון שוועדת גילאור טרם התכנסה. במשרד המשפטים טוענים כי הסיבה לאי כינוסה עד היום היא קבלת המסמכים הדרושים לכינוס באיחור.

במשרד האוצר, שם היו אמורים להעביר את המסכמים למשרד המשפטים, אמרו כי התעכבו בשל היותם תלויים במשרד הרווחה. במשרד הרווחה טענו כי התעכבו בשל חוות דעת של ועדת האיתור, שטענה שיש להתאים את דרישות הסף של התפקיד, שאלבשן לא תאם.

למרות הביקורות על המינוי - הנובעת מכך שאלבשן אינו עומד בקריטריונים לתפקיד - השר כהן עומד מאחוריו, אולם עושה מעט מאוד כדי לקדמו, וזאת על אף שמאיר שפיגלר, המנכ"ל הנוכחי, עומד לסיים את תפקידו בסוף החודש. השר לא לוחץ על כינוס הוועדה ולמעשה מדיר את עצמו מעיסוק בנושא.

יובל אלבשן. אלכס ליבק,
מינויו מתעכב. אלבשן/אלכס ליבק

הביקורות על המינוי החלו עם חשיפת וואלה! לפיה ועדת האיתור לתפקיד הורכבה ממקורבי השר כהן, ביניהם דוברו לשעבר וחבריו הקרובים. לאחר המלצת ועדת האיתור, המינוי עבר לוועדת המינויים במשרד הרווחה בראשות מנכ"לית המשרד, שם הומלץ על מועמד אחר, אולם בכל זאת הוחלט להמליץ על אלבשן לבסוף.

ממשרד המשפטים נמסר: "חוות דעת מטעם רשות החברות הממשלתיות בעניין המועמדות הועברה לעיוננו אתמול בבוקר וכעת הבחינה מצויה בשלביה האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully