וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות איומי איראן: הוחמרה אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה הגבוהה ביותר

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 17:28

שבועיים בלבד לאחר שחודדה אזהרת המסע לטורקיה, הוחמרה אזהרת המסע לעיר איסטנבול עצמה לרמה הגבוהה ביותר. במערכת הביטחון קוראים לישראלים השוהים בעיר לצאת בהקדם האפשרי ממנה ולישראלים המתכננים להגיע למדינה להימנע מכך

בווידאו: קריאה חריגה של לפיד לישראלים השוים בטורקיה לשוב לארץ - "אין חופשה ששווה את החיים שלכם"/צילום: ערוץ הכנסת

האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי פרסם היום (שני) כי רמת אזהרת המסע לאיסטנבול תועלה לרמה מספר 4, המהווה את הרמה הגבוהה ביותר. בהתאם, במערכת הביטחון קוראים לישראלים השוהים באיסטנבול לצאת בהקדם האפשרי מהעיר ולישראלים המתכננים לצאת לטורקיה להימנע מהגעה אליה עד להודעה חדשה.

לפני כשבועיים חודדה לציבור אזהרת המסע לנסיעה לטורקיה בעקבות חשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע בישראלים ברחבי העולם, בדגש על טורקיה. "נוכח התמשכות האיום ונוכח עליית מדרגה בכוונות האיראניות לפגוע בישראלים בטורקיה, בדגש על איסטנבול, המטה לביטחון לאומי מעלה את אזהרת המסע על איסטנבול לרמתה הגבוהה ביותר", נמסר מהמל"ל.

במל"ל הזכירו כי הרמה הגבוהה שונתה לעיר איסטנבול עצמה, בעוד שעל שאר אזורי טורקיה קיימת אזהרת מסע ברמה 3, שהינה בינונית. לפיכך ממליץ הגוף לישראלים להימנע גם מנסיעות שאינן חיוניות לשאר חלקי המדינה. בנוסף נמסר כי "אין מניעה לבצע טיסות עם נחיתת 'קונקשן' באיסטנבול, כל עוד אין במסגרתן יציאה משדה התעופה".

איסטנבול, טורקיה 14 בונבמבר 2021. יואב איתיאל
אזהרת המסע לעיר הועלתה לרמה הגבוהה ביותר. איסטנבול/יואב איתיאל

מוקדם יותר שר החוץ יאיר לפיד קרא גם הוא לישראלים לא לטוס לטורקיה. "ישראלים שנמצאים שם - תחזרו בהקדם האפשרי", הוסיף. זאת, בעקבוח הדיווח על סיכול פיגוע חטיפה איראני במדינה על ידי ישראל וטורקיה. "בעקבות אירועי השבועות האחרונים בטורקיה ואחרי סדרה של נסיונות לפיגועי טרור איראניים כלפי ישראלים שיצאו לנופש באיסטנבול, אנחנו קוראים לישראלים אל תטוסו לאיסטנבול ואם אין לכם צורך חיוני אל תטוסו לטורקיה. אם אתם כבר באיסטנבול, תחזרו לישראל בהקדם האפשרי".

על פי גורם בכיר ישראלי, ישראל עדכנה את טורקיה מראש בהודעתו זו של לפיד. לפי הבכיר, הטורקים לא הביעו התנגדות, הם מודעים היטב למצב ולוקחים אותו ברצינות.

לפיד פירט ואמר כי ארגוני הבטחון הישראלים שותפים יחד עם משרדי החוץ וראש הממשלה בשבועות האחרונים "למאמץ אדיר שהציל חיי ישראלים. חלק מהם חזרו לארץ ומסתובבים בינינו בלי לדעת שחייהם ניצלו. אירועי הטרור האלה הם כלפי ישראלים שנסעו לחופש. הם בוחרים באופן מכוון אזרחים ישראלים כדי לחטוף אותם או לרצוח אותם. זה יכול ליפול על כל אחד. זו סכנה אמיתית ומידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully