וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהחודש הבא: קנס של אלף שקלים על רכיבה ללא קסדה

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 17:04

ועדת הכלכלה אישרה קנסות בסכום זה גם על רכיבה מתחת לגיל 16, חסימת חניית נכה, או שימוש בכלי לא תיקני. קנסות בסך 750 שקלים ינתנו לרוכבים מעל גיל 16 ללא הכשרה מתאימה. ההצעה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי ל-1,500 שקלים נדחתה עקב חוסר נתונים על אפקטיביות

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) קנס של אלף שקלים על רכיבה ללא קסדה, והאחדה את הקנסות בגין עבירות בשימוש בכל כלי רכב חשמלי. לעומת זאת, ההצעה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי ל-1,500 שקלים לא אושרה,בטענה של נמסרו נתונים שיעידו על אפקטיביות של הצעד.

במהלך הדיון החליטה הוועדה על קנסות לעבירות בדבר שימוש באופניים, חשמליים, קורקינטים חשמליים, סגוואי והוברבורד. בין העברות החולט על קנס של אלף שקלים במקרים הבאים: רוכבים מתחת לגיל 16, רכיבה ללא קסדה, חסימת חניית נכה, או שימוש בכלי לא תיקני. עוד נקבע כי רוכבים מעל גיל 16 שירכבו ללא הכשרה מתאימה צפויים לקנס של 750 שקלים. קנסות נוספים בסך 250 שקלים נקבעו על רכיבה על אופניים חשמליים לא תקניים ועל חסימת חנייה. החלוטות הוועדה צפויות להיכנס לתוקף בעוד חודש.

כאוס על שניים. ראובן סביו, קינן כהן
קנס של אלף שקלים על רכיבה בלי קסדה, ורכיבה מתחת לגיל 16/קינן כהן, ראובן סביו

באשר לבקשה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי בנהיגה מ-1,000 ל-1,500 שקלים, אמר
ח"כ איתן גינזבורג, כי הוועדה לא קיבלה נתונים על אפקטיביות המהלך. ראש תחום ייעוץ וחקיקה במשטרה, סימונה זילבראמרה כי אין ביסוס מחקרי שהמשטרה יכולה להציג שמעיד שהעלאת הקנס מונעת עבירות.

ראש מדור תעבורה באגף התנועה, גיא לוי, הוסיף עם זאת כי מדובר באחת העבירות המסוכנות ביותר ועל כך אין עוררין. הוא הדגיש כי המשטרה סבורה שצריך להעלות את הקנס ושהדבר ירתיע. עוד הוחלט שלא להטיל קנס על מי שירכב ללא מחזיר אור על הקסדה. ח"כ גינזבורג הסביר כי התקנה הזו אינה ברורה מספיק ועלולה להכשיל את הציבור.

אכיפת איסור נסיעה באופניים על מדרכות, אבן גבירול, תל אביב, 9 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
"מקווה שלא נצטרך להשתמש בתקנות, וששוטרי התנועה יישארו מובטלים"/ראובן קסטרו

במהלך הדיון ביקש ח"כ אוסאמה סעדי לשלוח תנחומים למשפחתו של השוטר עמיחי כרמלי, ואמר כי אין ספק שהמגיפה של תאונות הדרכים לא מספיקה לגבות קורבנות, וגובה מחירים כבדים במיוחד בחברה הערבית. עוד הוסיף סעדי ואמר כי "אין ספק שצריך הרתעה, אבל צריך גם להשקיע בחינוך ולהתחיל מבית הספר".

בתום הדיון אושרו התקנות בתמיכת ח"כ גינזבורג וח"כ טטיאנה מזרסקי, בעוד ח"כ סעדי התנגד. לאחר ההצבעה אמר ח"כ גינזבורג כי הוא מקווה שלא נצטרך לעשות שימוש בתקנות הללו, שלא יבוצעו עבירות וששוטרי התנועה יישארו מובטלים, וביקש מהציבור לנהוג בזהירות, בבטחה ובמקומות המיועדים לכך. הוא שב וציין כי בשבוע הבא יגיעו התקנות שיאפשרו הרחבת סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים וציין כי כך יושלם מכלול של צעדים. הוא אף קרא לממשלה להאיץ את פעילויות ההסברה והחינוך.

עורכי הדין מוטי אורנג', מומחה בדיני תעבורה, ותומר סעדה, תובע לשעבר בפרקליטות מחוז ירושלים, אמרו כי "מדובר במסחטת כספים ותו לא.כשילד בן 51 יתפס על כלי שחמלי הוריו ישאו בעונש. הדבר יוביל לאפליה בין ילדים במצב מצב סוציו-אקונומי גבוה ונמוך. רק ענישה ממשית כגון פסילת רישיון הנהיגה או צבירת נקודות, מביאה לידי הרתעה רחבה"

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), הגיב גם הוא להחלטות ואמר כי "זה יכול להיות צעד מבורך אבל רק אם הוא בא כחלק מאסדרה כוללת. אבל זה לא מה שאנחנו רואים היום, העלאת הקנסות לפני שהוסדר חיוב התקנת לוחית זיהוי בכלים הללו, זו רתימת העגלה לפני הסוסים, איך השוטר ייתן דוח אם הוא לא יכול לזהות את מי שביצע את העבירה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully