וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נזק ביטחוני חמור בפועל": איש מילואים באמ"ן ונער אספו ופרסמו ידיעות "סודיות ביותר"

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 16:01

על פי כתב האישום, איש המילואים וחייל נוסף המשרת באמ"ן העבירו לנער את הידיעות - וזה פרסם אותן ברשת. הרשויות הגיעו למסקנה כי הם פעלו יחד, אך לא הופעלו על ידי "גורמים עוינים". פרטים רבים בפרשה עדיין אסורים בפרסום

אילוסטרציית עצור. ShutterStock
"נגרם סיכון ביטחוני חמור ביותר". גבר עצור, אילוסטרציה/ShutterStock

כתב אישום הוגש נגד גבר ונער בגין מסירה ופרסום של ידיעות "סודיות ביותר" - כך הודיעו היום (שני) שב"כ, צה"ל והמשטרה. מעורב נוסף בפרשה, חייל בשירות חובה, עצור.

החקירה נפתחה לפני כמה שבועות בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות, ובמסגרתה נחקרו כמה חיילים ואזרחים. כתב האישום מייחס לנאשם המבוגר, ששירת באמ"ן במילואים, עבירות רבות של השגה, איסוף, רישום, החזקה ומסירה של ידיעות סודיות. על פי כתב האישום, הוא, כמו גם החייל הנוסף, מסרו לנער את הידיעות הסודיות - וזה פרסם אותן באינטרנט. החקירה בעניינו של החייל עדיין נמשכת. הרשויות הגיעו למסקנה כי הם פעלו יחד, אך לא הופעלו על ידי "גורמים עוינים".

לפי ההודעה, "נגרם סיכון ביטחוני חמור ביותר ונרחב כתוצאה מן העבירות" המיוחסות לנאשמים, "וכן נגרם נזק ביטחוני חמור בפועל". פרטים רבים בפרשה עדיין אסורים בפרסום.

פרקליטי הנאשם המבוגר, עורכי הדין ירום הלוי ואריאל פיצ'טוקה, טענו כי "גם החוקרים וגם בית המשפט שליווה את מעצרו של הנאשם שאותו אנו מייצגים הסכימו כי הוא לא פעל מתוך מניע אידיאולוגי, כספי, פרסומי או כל מניע לשם טובת הנאה כלשהי. המסקנה היא שככל הנראה היו מעורבות כאן תמימות וטפשות, ואנו נבחן כמובן את משמעותן ומימדיהן כשנקבל את חומר הראיות".

הסנגורים המייצגים את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, עורכי הדין רן כהן רוכברגר וסרן אמיר גונמן, מסרו כי "מדובר בחייל מצטיין, מקצועי וערכי שתרם רבות בשירותו. גם אם טעה בשיקול דעתו, לא התכוון חלילה לפגוע בצבא. בשימוע שייערך בשבוע הבא נציג לתביעה הצבאית ראיות וטענות משמעותיות ביחס לחייל ולנסיבות מעשיו. אנחנו משוכנעים שבעקבות זאת יובן ההקשר הנכון והמקל של המקרה".

בצה"ל הגדירו את פוטנציאל הנזק כחמור מאוד, וממשיכים להדגיש כי זו פרשיה חריגה מאוד, בגלל עוצמות החומר המודיעיני שנחשף במסגרתה.

עורכי הדין רן כהן רוכברגר ואמיר גונמן, המייצגים את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו כי "מדובר בחייל מצטיין, מקצועי וערכי שתרם רבות בשירותו. גם אם טעה בשיקול דעתו, לא התכוון חלילה לפגוע בצבא. בשימוע שייערך בשבוע הבא נציג לתביעה הצבאית ראיות וטענות משמעותיות ביחס לחייל ולנסיבות מעשיו. אנחנו משוכנעים שבעקבות זאת יובן ההקשר הנכון והמקל של המקרה"

חייל עם מדי משטרה צבאית, 2015. ניב אהרונסון
בצה"ל הגדירו את פוטנציאל הנזק כחמור מאוד/ניב אהרונסון

ברקע הביקורת על פרשת קצין המודיעין שהואשם בעבירות ביטחוניות ומת בתאו בשנה שעברה, בצה"ל אומרים כי מפקדים המעורבים בפרשה מלווים אותם, כולל את המשפחות. בצבא מדגישים שהם לא הופעלו על ידי גורמים עוינים וכי אין מניע אידאולוגי, כספי או תקשורתי שהופעל עליהם.

בינתיים נמשכים תהליכי בירור נגד גורמים מעורבים נוספים באמ"ן, שעומדים לפני שימוע. חלקם עשויים לעמוד לדין, וחלקם לבירור משמעתי.

לפני כשנה, קצין מודיעין שהואשם בעבירות ביטחוניות מת באופן פתאומי. בלילה שבין 17-16 במאי, הוא נמצא בתא כלא צבאי במצב קשה, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים - שם נקבע מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully