וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: סב הרג את נכדתו, אך טען כי אינו זוכר בשל אלצהיימר

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 11:31

בבית המשפט עורכי דינו של סוסומו טומיזאווה בן ה-88 טענו כי אי אפשר לקבוע כי הוא אחראי למעשיו מבחינה פלילית, משום שהוא סובל מדמנציה - שאחד מתסמיניה הוא אובדן זיכרון. טומיזאווה קיבל עונש מאסר של ארבע שנים וחצי על רצח

סערה ביפן לאחר שבחודש שעבר גבר בן 88 הודה בבית משפט בהריגת נכדתו בת ה-16 ב-2020 - אך, לדבריו, הוא אינו זוכר שעשה את זה.

סוסומו טומיזאווה סובל מאלצהיימר. על פי CNN, בבית המשפט עורכי דינו טענו כי אי אפשר לקבוע כי אחראי למעשיו מבחינה פלילית, משום שהוא סובל מדמנציה, שאחד מתסמיניה הוא אובדן זיכרון. "הוא לא היה שפוי באותו זמן בשל הדמנציה וצריכת אלכוהול, ולכן אמר כי אינו אשם", הם אמרו.

אך בית המשפט בעיר פוקואי לא הסכים. ב-31 במאי, טומיזאווה קיבל עונש מאסר של ארבע שנים וחצי על רצח. המשפט שודר בשידור חי ועורר את רחמי הציבור במדינה שבה אוכלוסיית הקשישים גדלה כל העת.

סוסומו טומיזאווה. אזרח יפני בן 88 שהרג את נכדתו בת ה-16, יוני 2022. אתר רשמי, צילום מסך
ביפן 20% מהאזרחים הם בני 65 ומעלה. סוסומו טומיזאווה/צילום מסך, אתר רשמי

טומיזאווה ונכדתו טומומי גרו בבית הסב בפוקואי, בירת מחוז פוקואי שבחבל צ'ובו שביפן. בליל ה-9 בספטמבר 2020, התנהל ויכוח בין השניים שבסופו הנערה מתה. טומיזאווה זוכר כי שתה בכבדות באותו לילה. בעת כעסו הוא לקח סכין מבטח באורך של 17 ס"מ, נכנס לחדר השינה של טומומי, שם דקר אותה שוב ושוב בצוואר.

הסב התקשר לבנו הבכור ואמר כי מצא את גופתה המדממת של טומומי. המשטרה הגיעה לזירה לאחר מכן ועצרה את אותו.

מצבו הנפשי של הסב עמד במרכז המשפט, בזמן שרופאים, עורכי דין ושופטים דנו בשאלה אם הורג ביודעין את נכדתו. על פי הרופאים, היה לו מניע ברור. "הפעולות שלו היו מכוונות ועקביות עם כוונה לרצח", אמר פסיכיאטר בשם הירוקי נקאגאווה.

התובעים טענו כי הסב היה מסוגל לשלוט בפעולותיו ו"היה בעל יכולת לשפוט מה נכון ומה לא" למרות המחלה.

השופט טען בפסיקתו כי טומיזאווה אמנם סובל מאלצהיימר, אך הבין את השלכות מעשיו. "לאחר בדיקה קפדנית והתייעצות עם הנאשם, הגענו לפסיקה", אמר השופט יושינובו קוואמורה. "הנאשם היה במצב של תשישות מנטלית בעת הפשע והתקשה להבחין בין טוב לרע - אך עדיין מצבו איפשר לו לעצור".

ביפן חיה האוכלוסייה הקשישה הגדולה בעולם. יותר מ-20% מהתושבים הם בני 65 ומעלה, על פי נתוני הממשלה.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully