וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: שני אנשי כוחות האוויר והחלל של איראן נהרגו בתוך יממה

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 8:30

על פי דיווחים בכלי תקשורת בפרסית, איש הכוח האווירי של משמרות המהפכה בשם עלי קמאני נהרג בתאונת דרכים, וזמן לא רב לאחר מכן דווח כי איש מרכז החלל בסמנאן בשם מוחמד עבדוס, נהרג "בעת מילוי תפקידו". בשבועות האחרונים מתו שורת גורמים באיראן בנסיבות לא טבעיות

בווידאו: בנט ההתייחסות מרומזת לחיסול הבכיר האיראני אומר עידן החסינות של המשטר האיראני/מערכת וואלה!

שני אנשי הכוחות האוויר והחלל של איראן נהרגו בתוך יממה בנסיבות לא טבעיות - כך הודיעו הבוקר (שני) כמה כלי תקשורת בפרסית.

הדיווח הראשון עסק באדם בשם עלי קמאני, המשרת בכוח האוויר והחלל של משמרות המהפכה, שנהרג בתאונה. בהמשך, סוכנות הידיעות האיראנית פארס דיווחה כי מוחמד עבדוס, איש מרכז החלל בעיר סמנאן, נהרג בעת מילוי תפקידו. הוא תואר בהודעה כ"שאהיד".

שורה של בכירים איראנים מצאו לאחרונה את מותם, בעוד הנסיבות נותרו לא ברורות. כך לדוגמה, מדען הטילים האיראני, איוב אנתזארי, שנמצא ללא רוח חיים בתחילת חודש יוני, וכלי תקשורת באיראן דיווחו על מותו. לפני כן דיווחו כלי תקשורת איראניים כי חוסל בכיר במשמרות המהפכה, קולונל חסן סייד חודאי. על פי הדיווחים, אלמונים על אופנוע ירו לעברו חמש פעמים באקדחים עם משתיקי קול ונמלטו. משמרות המהפכה כינו את ההתנקשות "פעולה טרוריסטית נפשעת של גורמים המתנגדים למהפכה וקשורים ליהירות הגלובלית". ישראל הכחישה מעורבות באירוע.

עוד דווח כי חודאי, שדרגתו מקבילה לאל"מ בצה"ל, היה מעורב בפעולות טרור נגד יעדים ישראליים באפריקה ובדרום אמריקה. לאחר החיסול, נשיא איראן איברהים ראיסי הודיע כי הנחה לרדוף אחר המתנקשים, ואיים: "ננקום את דמו".

שני החיילים בחיל האוויר האיראני שנהרגו בתוך זמן קצר בנסיבות לא טבעיות - לפי כלי תקשורת פרסית. מתוך טוויטר, אתר רשמי
נסיבות לא טבעיות. עלי קמאני ומוחמד עבדוס/אתר רשמי, מתוך טוויטר

בהמשך בכיר מפקד משמרות המהפכה האשים את ישראל בחיסול. זאת, לאחר שהעיתון הניו יורק טיימס דיווח כי ישראל הודיעה לארצות הברית כי היא האחראית להתנקשות בחודאי. בעקבות הפרסום מתחו ביקורת גורמים במערכת הביטחון על ההתנהלות האמריקנים, ואמרו כי "פרסום כזה מסכן את ישראל".

כמה ימים אחר כך דיווחו כלי תקשורת איראניים על הרוג ופצוע ב"תאונת עבודה" במפעל בפרצ'ין, שליד טהראן. למחרת כבר דווח בניו יורק טיימס כי "התאונה" אירעה בעקבות תקיפה באמצעות מל"ט. לפי הדיווח, שהתבסס על דבריהם של שלושה איראנים המעורים בפרטי המקרה וגורם אמריקני, המל"ט כוון למתקן צבאי שבו נערכים מחקרים לפיתוח רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully