וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקני הודיע על הסכם דו מפלגתי לגבי פיקוח על נשק

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 20:35

הסכם העקרונות כולל הרחבה של שירותי בריאות הנפש ומימון לאבטחת בתי ספר. עם זאת, הוא אינו כולל סעיפים שהנשיא ג'ו ביידן רצה לקדם - ובעיקר, חידוש האיסור על רכישת רובי סער והעלאת גיל הרכישה של נשק חצי אוטומטי ל-21

מנהלי המשא ומתן בסנאט משתי המפלגות הודיעו היום (ראשון) על מתווה של הסכם לגבי אמצעים חדשים להתמודדות עם אלימות הנשק הגואה בארצות הברית. מדובר בהסכם עקרונות בלבד ולא בחוק, שעדיין לא נוסח. עשרה סנאטורים רפובליקנים ועשרה סנאטורים דמוקרטים תמכו בהסכם.

עם זאת, גם הסכם עקרונות הוא הישג משמעותי לאור הפילוג העמוק בין המחנות הדמוקרטי לרפובליקני לגבי סוגיות הבעלות על נשק במדינה, במיוחד לאור שורה של מקרי ירי המוני ברחבי ארצות הברית, שגבו חייהם של עשרות בני אדם בחודשיים האחרונים, כולל 19 תלמידי בית ספר יסודי בטקסס.

ילדים בורחים מזירת הירי האובלדה, טקסס, 24 במאי 2022. רויטרס
זירת הירי ההמוני באובלדה, טקסס/רויטרס

המתווה של ההסכם כולל מימון לתמריצים למדינות לטובת יישום של חוקי "דגל אדום", שקיימים במספר מדינות, ומטרתם למנוע אירועי ירי המוניים על ידי שלילית הזכות החוקתית להחזיק בכלי נשק גם אם באופן זמני בלבד. ההסכם כולל גם הרחבה של שירותי בריאות הנפש בכל 50 המדינות; אישור לבדוק את הרקע הרפואי של צעירים מתחת לגיל 21 במהלך בדיקות רקע לאלה שרוצים לרכוש נשק; ומימון לאמצעי אבטחה בבתי ספר.

סעיף משמעותי שנכלל הוא מה שנודע כ"פרצת החבר", שיאסור על חברים - לא רק בעלים - להחזיק נשק אם הורשעו בעבר באלימות במשפחה. מורשעים באלימות במשפחה ואנשים שהוצא נגדם צו מניעה ייכללו בבדיקות רקע פליליות.

פייטון גנדרון, ירה והרג עשרה בני אדם בסופרמרקט בעיר באפלו, ניו יורק, 14 במאי 2022. טוויטר, אתר רשמי
היורה בסופרמרקט בבאפלו, ניו יורק/אתר רשמי, טוויטר

ההסכם ישדרג את מערכת בדיקות הרקע כך שיהיה קל יותר לזהות עבריינים שהתחמקו מהמערכת , משום שמישהו אחר רכש בעבורם את הנשק.

עם זאת, ההסכם לא כולל כמה סעיפים שהנשיא ג'ו ביידן ותומכי הפיקוח על נשק רצו לקדם, כולל חידוש האיסור על רובי סער והעלאת גיל הרכישה של נשק חצי אוטומטי ל-21 מ-18.

זירת מסע הירי בבית החולים בטולסה, אוקלהומה, 2 ביוני 2022. רויטרס
זירת ירי המוני בבית חולים בטולסה, אוקלהומה/רויטרס

ארבעת הפוליטיקאים שמנהלים את המשא ומתן - הסנאטורים הדמוקרטים כריס מרפי מקונטיקט וקריסטן סינמה מאריזונה, והסנאטורים הרפובליקנים ג'ון קרונין מטקסס ותום טיליס מקרוליינה הצפונית - דנו במהלך כל סוף השבוע בפרטים הסופיים.

בשבוע שעבר העביר בית הנבחרים האמריקני ברוב של 223-204 חבילה נרחבת של חקיקה לפיקוח על נשק שנקראת "חוק ההגנה על ילדינו". אך החבילה אינה צפויה לעבור בסנאט על רקע התנגדות הרפובליקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully