וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות נרחבות באסיה בשל אמירות נגד הנביא מוחמד בהודו

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 14:56

המפלגה השלטת בהודו "בהאראטיה ג'נאטה" הודיעה בשבוע שעבר על השעייתה של הדוברת, נופור שארמה, לאחר שאמירותיה לגבי הנשיא מוחמד עוררו זעם גדול בעולם המוסלמי

בווידאו: הפגנות המוניות בהודו במחאה על דברי גנאי נגד הנביא מוחמד/צילום: רויטרס

הודו מנסה להכיל את זעמם של מוסלמים ברחבי העולם בעקבות אמירות מעליבות שאמרו גורמים רשמיים במפלגה השלטת על הנביא מוחמד. כ-15 מדינות, בין היתר, איחוד האמירויות, מלזיה, עומאן ועירק, גינו את האמירות, שתוארו "איסלאמופוביות", וכמה מדינות זימנו את שגרירי הודו לנזיפה.

המפלגה השלטת בהודו "בהאראטיה ג'נאטה "(המפלגה העממית ההודית,BJP ) הודיעה בשבוע שעבר על השעייתה של הדוברת, נופור שארמה, לאחר שאמירותיה לגבי הנשיא מוחמד במהלך עימות טלוויזיוני, עוררו זעם גדול בעולם המוסלמי. המפלגה אמרה בהצהרה באתרה כי היא מכבדת את כל הדתות. "BJP מגנה בתוקף עלבון של כל המנהיגים הדתיים או הדתות", נאמר.

שארמה צייצה בטוויטר כי חלק מאמירותיה התייחסו לדברים שנאמרו על אל הינדואיסטי, אך מעולם לא התכוונה לפגוע ברשתות הדתיים של איש. "אם מילותיי גרמו לאי נחת או פגעו ברגשות הדתיים של אדם כלשהו, אני מתנצלת וחוזרת בי", היא אמרה. דובר אחר של המפלגה, נבין ג'ינדאל, הודח מהמפלגה בשל אמירותיו לגבי האיסלאם ברשתות החברתיות.

הפגנות נגד הודו בשל אמירות על הנביא מוחמד, יוני 2022. רויטרס
הפגנות נגד המפלגה השלטת בהודו בשל אמירות נגד הנביא מוחמד/רויטרס

קטאר, כוויית ואיראן הזמינו את השגרירים ההודים לנזיפה. ערב הסעודית, איחוד האמירויות ומועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, כמו גם הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי פירסמו הצהרות גינוי. מלזיה היא המדינה האחרונה בשורת המדינות שגינתה את האמירות.

הפגנות נגד הודו בשל אמירות על הנביא מוחמד, יוני 2022. רויטרס
הפגנות נגד המפלגה השלטת בהודו בשל אמירות נגד הנביא מוחמד/רויטרס

מפגינים בלאהור בפקיסטן קראו לראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, לפרסם התנצלות. כמה חנויות בכוויית הסירו מוצרים מתוצרת הודו מהמדפים.

ההאשטאג "Anyone but the Prophet, oh Modi" נהפך ויראלי ברשתות החברתיות בכל שש מדינות המפרץ הפרסי, ועד אלג'יריה. שייח אחמד בן חמד אל-חלילי, המופתי של עומאן, הדמות הדתית הבכירה במדינה, כינה את האמירות "מלחמה על כל המוסלמים" וקרא לכל המוסלמים "להתעורר כאומה אחת". ב-8 ביוני ארגון אל קאעדה בתת יבשת ההודית (AQIS) פירסם הצהרה שגינתה את האמירות וקראה לנקמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully