וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סין תילחם עד הסוף המר כדי לעצור את עצמאות טייוואן"

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 14:05

בכנס ביטחוני בסינגפור האשים שר ההגנה הסיני וויי פנגהה את ארצות הברית בכך שהיא מתנהגת ב"בריונות" ו"מחזיקה מדינות באזור בנות ערובה": "סין לא תהסס לרסק כל ניסיון של האי הריבוני להתנתקות"

שר ההגנה הסיני וויי פנגהה האשים היום (ראשון) את ארצות הברית בכך שהיא מתנהגת ב"בריונות" ו"מחזיקה מדינות באזור בנות ערובה", בנאום חריף שבו אמר כי סין "תילחם עד הסוף המר" כדי לעצור עצמאות טייוואנית.

"טייוואן היא בראש ובראשונה טייוואן של סין", אמר וויי כנס ההגנה והביטחון החשוב ביותר באסיה, "דיאלוג שנגרילה", והוסיף כי סין "לא תהסס" לרסק כל ניסיון של האי הריבוני להתנתקות.

שר ההגנה הסיני וויי פנגהה בכנס דיאלוג שנגרילה, סינפגור, 12 ביוני 2022. רויטרס
סין מאיימת כל ארצות הברית. כנס "דיאלוג שנגרילה" בסינגפור. וויי פנגהה, שר ההגנה הסיני/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר באחרונה כי ארצות הברית תגיב "צבאית" אם סין תתקוף את טייוואן. הנאום היום היה השיא של סוף שבוע מלא במהלומות מילוליות בין ראשי הצבא של סין וארצות הברית.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר יום קודם לכן בכנס כי סין מבצעת צעדים מסוכנים ואגרסיביים שמאיימים "לחתור תחת הביטחון, היציבות והשגשוג באזור". אוסטין דיבר גם על המאמצים של ארצות הברית לגבש קואליציה באזור ועל התרגילים הצבאיים המשותפים עם יפן, אוסטרליה, הודו ואינדונזיה, אך וויי אמר כי אלה הם סוג של "פוליטיקת כוח" שסין דוחה. "שום אדם בשום מדינה לא צריך לכפות את רצונו על אחרים, או להתנהג בבריונות במסווה של מולטילטרליזם", הוא אמר.

"שמנו לב לאמירות של השר אוסטין לגבי האסטרטגיה באזור אסיה פסיפיק. מבחינתנו, האסטרטגיה הזאת היא ניסיון לגבש קבוצה קטנה ואקסקלוסיבית בשם אזור אסיה פסיפיק פתוח, לקחת את המדינות באזור בנות ערובה ולהציב כיעד מדינה אחת במיוחד. זאת אסטרטגיה שיוצרת עימות", הוא הוסיף.

כנס דיאלוג שנגרילה, סינגפור, 12 ביוני 2022. רויטרס
החלפת מהלומות מילוליות. כנס דיאלוג שנגרילה בסינגפור/רויטרס

אוסטין אמר ביום שישי כי ארצות הברית תמשיך לתמוך בטייוואן באמצעות אספקה של ציוד שיסייע לה להגן על עצמה, כולל מכירת נשק - צעד שסין רואה כהפרה של הריבונות שלה.

וויי אמר כי לא תהיה שום פשרה על הריבונות של סין או על השאלה האם טייוואן "תתאחד" יום אחד עם היבשת - יעד של המפלגה הקומוניסטית הסינית, שקוראת ל"איחוד" בדרכי שלום אך אינה פוסלת שימוש בכוח.

"סין תגשים את האיחוד שלה בסופו של דבר. זאת מגמה היסטורית ששום איש ושום כוח אינו יכול לעצור. אבהיר את עצמי: אם מישהו יעז לנתק את טייוואן מסין - לא נהסס להילחם בו. נילחם בכל מחיר עד הסוף המר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully