וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר צפת על הצתת האוטובוסים בתחנה המרכזית: "גל צונאמי של טרור בגליל"

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 15:22

השר לביטחון פנים בר-לב וראש העיר שוקי אוחנה ביקרו בתחנה המרכזית שבה הוצתו במהלך הסופ"ש 18 אוטובוסים. "זה חייב להיפסק, אין מקום לאירועים כאלה בצפת בפרט ובישראל ככלל", אמר אוחנה. בר לב: "כנראה מדובר במשפחות פשע וגורמי פשע שמנסים לזכות במכרזים"

בווידאו: השר בר לב בתחנה המרכזית בצפת אומר שאירוע שריפת האוטובוסים קשר למשפחות פשע/צילום: דוברות נתיב אקספרס

ראש העיר צפת שוקי אוחנה ביקר היום (ראשון) בזירת הצתת האוטובוסים בצפת ואמר כי הוא רואה באירוע כגל צונאמי של טרור בגליל. "זה חייב להיפסק", הדגיש. "אנחנו נעשה את הכול כדי להחזיר את הביטחון לתושבים כאן בעיר בצפת, שהיא עיר שלווה ושקטה. כך זה צריך להימשך וכך זה צריך להיות. אין מקום לאירועים מסוג זה, לא בעיר צפת ואני בטוח גם לא בגליל ובמדינת ישראל".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיע אף הוא למקום ונפגש עם אוחנה ועם מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שמעון לביא. הוא אמר כי נראה שיש קשר בין אירועי סחיטת דמי החסות האחרונים בצפון. "בלי להיות חוקר מדופלם נשמע שיש קשר בין הדברים", הדגיש. "אין לי ספק שמפקד המחוז ומשטרת ישראל יעשו מאמצים בשביל למצוא את הקשר בין האירועים האלה ולמצוא את האשמים - גם את אלה שביצעו את בפועל אבל לא פחות מזה את אלה ששלחו אותם לבצע".

השר בר לב בתחנה המרכזית בצפת לאחר שהוצתו במקום שמונה עשר אוטובוסים 12 ביוני 2022. המשרד לבטון פנים, אתר רשמי
ביקור השר בר לב בתחנה המרכזית בצפת לאחר שהוצתו במקום שמונה עשר אוטובוסים/אתר רשמי, המשרד לבטון פנים
היום שאחרי שריפת 18 אוטובוסים בתחנה המרכזית בצפת, 12 ביוני 2022. נתיב אקספרס, אתר רשמי
תיעוד המסוף היום/אתר רשמי, נתיב אקספרס

"לא צריך להיות מומחה וגאון בשביל לראות קשר ושיתוף פעולה בין ארבעת האירועים - כולם אוטובוסים", אמר. "זה קשור כנראה במכרזים שרצים באזור ומשפחות פשע שמנסות להשתלט בכל מיני דרכים על מכרזים שקשורים באוטובוסים - גם פרטיים וגם של המדינה. זו הפעם הרביעית ששורפים אוטובוסים באזור".

שריפת 18 אוטובוסים בתחנה המרכזית בצפת, 11 ביוני 2022. כבאות והצלה- מחוז צפון, אתר רשמי
תיעוד השריפה/אתר רשמי, כבאות והצלה- מחוז צפון

בחברת "נתיב אקספרס" המפעילה את שירות התחבורה הציבורית בצפת וסביבתה מסרו כי "מדובר בפיגוע". בחברה אמרו כי לא הופנו כלפיה איומים ולא ברור להם הרקע למעשה. "אנחנו סומכים על משטרת ישראל ונותנים לה לעשות את העבודה". עוד הדגישו כי החברה אינה מתמודדת על מכרזים בתחום ההסעות, זאת נוכח השמועה כי גל הצתות האוטובוסים נעשה על ידי גורם עברייני המנסה להסיר חברות אוטובוסים מהתמודדות במכרזים על שירותי הסעות בצפון.

מתברר כי בחניון היה שומר בעת ההצתה, כמתחייב ממפעילי חניוני אוטובוסים, אולם עדיין לא ברור האם הבחין במציתים.

שריפת 18 אוטובוסים בתחנה המרכזית בצפת, 11 ביוני 2022. כבאות והצלה- מחוז צפון, אתר רשמי
תיעוד השריפה/אתר רשמי, כבאות והצלה- מחוז צפון

עוד הוסיף כי מפקד המחוז החליט להגביר מהבוקר את נוכחות השוטרים בצפת. "אנשי הביטחון על אופנועים, עם רכבים, ברגל מסתובבים וזאת כדי להשיב את תחושת הביטחון שאין ספק שנפגעה גם לתושבי צפת".

השריפה בתחנה המרכזית בצפת פרצה בלילה שבין שישי לשבת ובמהלכה נשרפו 18 אוטובוסים. המשטרה הוזעקה למקום ואספה ממצאים בזירה. כמו כן נמסר מטעמה כי עולה חשד להצתה והרקע למעשה בבדיקה..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully