וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 מעלות בצל: 80 מיליון איש תחת התרעת גל חום קיצוני בארה"ב

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 14:20

שיאי חום נשברו בווייקו, טקסס, ששברה שיא קודם שנקבע ב-1911. אלבקרקי רשמה לראשונה השנה טמפרטורה מעל 40 מעלות. עמק המוות בקליפורניה הוא המקום החם ביותר עם כמעט 50 מעלות

בווידאו: גל חום בדרום מערב ארה"ב/צילום: רויטרס

גל חום בלאס וגאס, ארצות הברית

יותר מ-80 מיליון בני אדם בארצות הברית הוזהרו בשבת מפני טמפרטורות שוברות שיאים בסוף השבוע, בשל גל חום מוקדם שמתפשט ברחבי דרום מערב במדינה, מקליפורניה במערב ועד ארקנסו במזרח.

בשבת, תחנות שירות מזג האוויר הלאומי בפיניקס, אלבקרקי, יוסטון וסן אנטוניו התריעו מפני חום קיצוני של יותר מ-43 מעלות צלזיוס בכמה אזורים. טקסס, אוקלהומה, ארקנסו, חלקים בקנזס, מיזורי לואיזיאנה ומיסיסיפי קיבלו התראות של מזג אוויר קיצוני.

פיניקס ולאס וגאס דיווחו ביום שישי על מעלות שיא, על פי שירות מזג האוויר הלאומי (NWS). פיניקס, בירת אריזונה, רשמה 45 מעלות צלזיוס, ועקפה שיא קודם שנקבע ב-1978 של 43.9 מעלות. לאס וגאס שברה שיא קודם מ-1996, עם 42.7 מעלות צלזיוס.

שיאי חום נשברו גם בווייקו, טקסס, שעקפה שיא קודם שנקבע ב-1911; אוסטין שברה שיא שנרשם ב-2012. אלבקרקי רשמה לראשונה השנה טמפרטורה של יותר מ-40 מעלות.

התרעות חום קיצוני בלאס וגאס

גל חום בלאס וגאס. ארצות הברית, יוני 2022. טוויטר, אתר רשמי
גל חום בלאס וגאס/אתר רשמי, טוויטר

"זה גל החום הראשון של העונה", אמר המטאורולוג של שירות מזג האוויר הלאומי ל- USA טודיי. החזאים של אקיווות'ר (AccuWeather) ותחנות של NWS בדרום מערב במדינה התריעו כי הטמפרטורות יהיו גבוהות ב-5-10 מעלות מעל הממוצע, כשהמקום החם ביותר בסוף השבוע צפוי להיות עמק המוות בקליפורניה - שם הטמפרטורות יגיעו לראשונה השנה לכמעט 50 מעלות צלזיוס.

אוניברסיטת קליפורניה בדיוויס נאלצה לקצר את טקס סיום הלימודים לאחר ש-36 בני אדם הזדקקו לטיפול רפואי בשל החום. שבעה בני אדם פונו לבתי חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully