וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב ראשון בבחירות לפרלמנט בצרפת: גוש מקרון בהובלה צרה על גוש השמאל

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 10:52

הנשיא מקרון וקואליציית המרכז קיבלו 25.75% עם גוש השמאל בראשות מלנשון - 25.66% קולות לכל צד, במקום השלישי - הימין הקיצוני ולה פן עם 18.9%. אחוז ההצבעה הגיע לשפל של 47%. ב-19 ליוני ייערך הסבב השני והמכריע, שבו ינסה מקרון להשיג רוב מוחלט

הבוחרים הצרפתים הלכו היום (ראשון) לקלפיות בסבב הראשון מתוך שניים שיקבע אם הנשיא עמנואל מקרון יקבל את הרוב שהוא זקוק לו בפרלמנט או ייוותר ללא תמיכה לקדם את הרפורמות שלו. ההצבעה היא על 577 מושבים בבית התחתון, האסיפה הלאומית. הרכב הפרלמנט החדש יתבהר רק אחר הסבב השני ב-19 ביוני.

קואליציית המרכז של מקרון Ensemble זכתה בפער צר ביותר על גוש השמאל Nupes בהובלת מלנשון, עם 25.75% לעומת 25.66%.

במקום השלישי הגיעה מפלגתה של מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן National Rally, עם 18.9% מהקולות. השמרנים המתונים Les Républicains הגיעו למקום הרביעי, עם 13.7% מהקולות, על פי סקר פראנס 24 ואיפסוס. באסיפה הלאומית יש 577 מושבים.

מבחינת מושבים, מדובר ב -255-295 מושבים לגוש של מקרון - כש-289 מושבים נדרשים בשביל רוב מוחלט; גוש השמאל עם 50-80 מושבים, ולה פן עם 20-45 מושבים.

אחוז ההצבעה, על פי הסקרים, היה נמוך בצורה היסטורית - 47%. נכון לשעה שש בערב שעון ישראל אחוז ההצבעה עמד על 39.42% - הנמוך מזה עשרים שנה. זאת על רקע זעם הציבור על יוקר המחיה הגואה.

סקרים ראשונים

עמנואל מקרון, נשיא צרפת, לקראת טקס ההשבעה לכהונה השנייה. Gonzalo Fuentes/AP, AP
בחירות קריטיות. נשיא צרפת עמנואל מקרון/AP, Gonzalo Fuentes/AP

סקרים ראשונים

הסכנה של היעדר רוב מבחינת מקרון היא שיכולתו להעביר את הרפורמות הכלכליות, כולל העלאת גיל הפנסיה וקיצוץ מסים, תיפגע משמעותית. מתנגדיו בשמאל דוחפים להורדת גיל הפנסיה ולהעלאת הוצאה הציבורית.

תחזיות ראשוניות לאחר הבחירות הנשיאותיות הראו מקרון דווקא צפוי לקבל רוב בפרלמנט. אך הנשיא מקרון שומר באחרונה על פרופיל נמוך וממעט להופיע בציבור. מלנשון, לעומתו, הצליח לגבש ברית בין התנועה שלו, France Unbowed, הסוציאליסטים והירוקים.

ז'אן-לוק מלנשון בפתח מטה הקמפיין שלו, פריז, 23 באפריל 2017. AP
גוש השמאל מאיים על מקרון. ז'אן לוק מלנשון, מועמד השמאל הקיצוני/AP

מתוך 577 המחוקקים באסיפה הלאומית, שמונה מייצגים שטחים של צרפת מחוץ למדינה ו-11 מייצגים אזרחים צרפתים שמתגוררים בחו"ל. למקרון ובעלות בריתו יש כעת 345 מושבים.

על פי החוק בצרפת, מועמד זקוק ליותר מ-50% מהקולות ביום ההצבעה, כמו גם את התמיכה של 25% לפחות מהבוחרים הרשומים כדי לזכות באופן רשמי בסבב הראשון. אם לאו, שני המועמדים המובילים, כמו גם כל מועמד שקיבל את התמיכה של לפחות 12.5% מקולות הבוחרים, ימשיך לסבב השני, אז המועמד עם המספר הרב ביותר של קולות ינצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully